کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۶/۰۷ - ۰۰:۱۲:۳۶
کد خبر: ۱۲۸۵۱۳

ادامه اعتراض‌های ضددولتی در بصره

مردم بصره در اعتراض به عدم برآورده شدن مطالباتشان از سوی دولت، در مرکز این استان دست به اعتصاب زدند. به‌گزارش سومریه‌نیوز، جمعی از ساکنان بصره در اعتراض به اوضاع خدمات‌رسانی و آلودگی آب در مرکز این استان اعتصاب کردند. اعتصاب‌کنندگان دیدار با هیئت وزارتی را که اخیرا برای اطلاع از اوضاع آن وارد بصره شده بودند، رد و تاکید کردند، هنوز با وجود وعده و عیدهای فراوان درخواست‌هایشان اجرایی نشده است.

تهدید پنتاگون به کاهش حمایت از عربستان

پنتاگون هشدار داد، در صورتی که ریاض نتواند ثابت کند در تلاش برای کاهش شمار تلفات غیرنظامی حملاتش در یمن است، واشنگتن آماده کاهش حمایت نظامی و اطلاعاتی‌اش از این کشور در یمن است. به‌گزارش ایسنا، این تهدید پس از حمله به اتوبوس مدرسه‌ای در جنوب حدیده یمن اوایل ماه اوت انجام شد که در پی آن ۴۰کودک قربانی شدند. علاوه بر پنتاگون، کنگره و گروه‌های حقوق بشری هم به عربستان هشدار داده‌اند.

کمپین پایان بدرفتاری با زندانیان زن در امارات

فعالان شبکه‌های اجتماعی با اشاره به شکنجه زندانیان سیاسی به‌ویژه زنان در زندان‌های امارات، کمپین پایان بدرفتاری با زندانیان زن در این کشور راه انداختند. به گزارش پایگاه خبری عربی 21، کمپین بین‌المللی آزادی در امارات پس از شهادت‌های اخیر زنان زندانی درباره شکنجه‌های زیاد توسط زندانبانان خواستار پایان خشونت علیه زندانیان شده است. پیش از این نیز سازمان عفو بین‌الملل رفتار امارات با زندانیان و مخالفان را محکوم کرده بود.

گسترش همکاری نظامی قطر و کویت

قطر و کویت برای توسعه همکاری‌های نظامی و دفاعی و مبادله کارشناسان بطور دو جانبه به توافق رسیدند. این توافق نشان‌دهنده ادامه اختلافات میان اعضای شورای همکاری خلیج‌فارس است. به‌گزارش ایرنا، تصمیم برای توسعه همکاری‌های نظامی دو جانبه در حالی صورت می‌گیرد که پیش‌تر عربستان به‌شدت از سفر ناصر صباح احمد الصباح وزیر دفاع کویت به قطر انتقاد کرده بود.

ترور دو خلبان ارتش افغانستان در کابل

دو خلبان نیروهای ارتش افغانستان در کابل به ضرب گلوله کشته شدند. به‌گزارش شبکه طلوع، گروهی از مردان مسلح در حالی که سوار بر موتورسیکلت بودند به سوی این دو خلبان تیراندازی کردند. وزارت دفاع ملی افغانستان هیاتی را مامور تحقیق در مورد ترور دو خلبان ارتش کرده است. هنوز هیچ فرد یا گروهی مسوولیت ترور آنها را برعهده نگرفته است.

 

ارسال نظر