ترامپ وزیر دادگستری خود را اخراج می‌کند

۱۳۹۷/۰۶/۰۴ - ۰۰:۲۱:۰۸
کد خبر: ۱۲۸۲۶۱

گروه جهان| استیون ارلانگر تحلیلگر نیویورک تایمز با اشاره به مناسبات جدید دونالد ترامپ با وزیر دادگستری امریکا گفته دونالد ترامپ خود را برای اخراج جف سشنز وزیر دادگستری، آماده می‌کند. جف سشنز وزیر دادگستری، پس از انتقادهای ترامپ از ادامه تحقیقات درباره دخالت احتمالی روسیه در انتخابات امریکا اعلام کرد که اجازه سیاسی کاری در وزارتخانه تحت امر خود را نمی‌دهد. ترامپ وفاداری وزیر دادگستری خود را زیر سوال برده است.

در همین حال شبکه سی‌ان‌ان بار دیگر به موضوع فرزند نامشروع ترامپ پرداخته و نوشته، دربان سابق برج دونالد ترامپ که چندی پیش از وجود فرزند نامشروع رییس‌جمهوری امریکا خبر داده بود اکنون می‌تواند از مفاد قرارداد امضا شده با شرکت امریکن میدیا صحبت کند. مارک هلد، وکیل دینو ساژودین دربان سابق برج ترامپ، گفته موکلش پس از چندین بار گفت‌وگو با شرکت امریکن میدیا، مفاد قرارداد امضا شده با این شرکت را منتشر کرده و طبق این قرارداد، ساژودین از صحبت درباره ارتباط نامشروع ترامپ با سرایدار سابق خود و فرزند حاصل ازاین ارتباط منع شده است. سی‌ان‌ان با اعلام اینکه به نسخه‌ای از توافق ساژودین و شرکت امریکن میدیا دست یافته، گزارش داده طبق این قرارداد که نوامبر 2015 امضا شده، حق انحصاری انتشار صحبت درباره فرزند نامشروع ترامپ متعلق به شرکت امریکن میدیاست. این قرارداد به جزییات صحبت‌های ساژودین اشاره نمی‌کند و صرفا به این نکته می‌پردازد که منبع باید اطلاعاتی را درباره فرزند نامشروع ترامپ در اختیار شرکت امریکن میدیا قرار دهد و اگر شرکت آمریکن میدیا  این صحبت‌ها را در بازه زمانی انحصاری منتشر نکرد، لزومی به پرداخت غرامتی به منبع وجود نخواهد داشت. طبق قرارداد، در صورت انتشار این صحبت‌ها بایستی به ساژودین 30هزار دلار پرداخت می‌شد. اما یک ماه بعد طرفین متممی را امضا کردند که طبق آن، به ساژودین 30 هزار دلار پرداخت و بازه زمانی به عنوان دوره انحصاری انتشار این صحبت‌ها حذف شد.

به گفته هلد، ساژودین اجازه نداشت درباره مفاد قرارداد خود با امریکن میدیا صحبت کند. درواقع، او به خاطر مشکل مالی این روایت را به آنها فروخت. ساژودین اخیرا شرایط قرارداد خود با این شرکت را برملا کرد و اکنون می‌تواند از تجربه خود با آنها و نیز از فرزند نامشروع ترامپ حرف بزند.

 

ارسال نظر