کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۵/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۷۹۱۴

وعده چین برای حمایت مالی از پاکستان

در شرایطی که دولت جدید پاکستان برای مدیریت مسائل ارزی خود با وجود ذخایر نامناسب با مشکلات زیادی دست به گریبان است، چین به پاکستان برای حمایت مالی تضمین داده است. به گزارش پاکستان‌دیلی، مقامات چینی به پاکستان اطمینان خاطر داده‌اند وام‌های بیشتری در اختیار این کشور قرار دهند. پاکستان در حال رایزنی با صندوق بین‌المللی پول برای دریافت یک بسته نجات 12میلیارد دلاری است با این امریکا به عنوان بزرگ‌ترین سهامدار صندوق بین‌المللی پول هشدار داده که پاکستان نباید از این وام برای پرداخت بدهی‌های خود به پکن استفاده کند.

تاکید طالبان بر لزوم مذاکرات مستقیم با امریکا

طالبان اعلام کرده مادامی که اشغال خارجی افغانستان ادامه داشته باشد، صلح به دست نمی‌آید. به گزارش آسوشیتدپرس، هیبتاله آخوندزای رهبری طالبان، در پیام شنبه خود بار دیگر تاکید کرده که جنگ افغانستان تنها با مذاکرات مستقیم با امریکا پایان می‌یابد. طالبان در سال‌های اخیر به حملات زیادی دست زده و مناطق زیادی را در سراسر افغانستان تصرف کرده است.

القاعده توافق محرمانه با امارات را رد کرد

شاخه القاعده یمن پس از سکوتی طولانی، گزارش‌ها مبنی بر توافق محرمانه با ائتلاف سعودی از جمله امارات متحده عربی را رد کرد. آسوشیتدپرس گزارش داده بود نیروهای اماراتی در کنار نیروهای القاعده گروه‌های جدید شبه نظامی تشکیل داده و در مناطق جنوبی تحت کنترل یمن حضو دارند. القاعده اعلام کرده این گزارش هیچ گونه اعتبار ندارد. در این بیانیه آمده، عربستان و امارات با امریکا برای دستیابی به اهدافشان از کثیف‌ترین ابزار استفاده می‌کنند که بزودی این مساله آشکار خواهد شد.

عراق: زمان کنار گذاشتن دلار فرارسید

وزیر دارایی سابق عراق با اشاره به جنگ اقتصادی که امریکا با پشتوانه دلار علیه کشورهای مختلف دنیا به راه انداخته تاکید کرده زمان کنار گذاشتن دلار در تعاملات مالی دنیا فرارسیده است. به گزارش ایرنا، باقر جبر الزبیدی گفته زمان آن فرا رسیده که یک واحد پولی دیگر و یا فلزهای گرانبها جایگزین دلار شود. این مقام عراقی پیشنهاد کرده با توجه به اعمال محاصره و تعرفه امریکا علیه روسیه، ایران، ترکیه، چین، کره شمالی، سوریه و ونزوئلا کشورهای تولید کننده نفت (اوپک) از واحد یورو به عنوان هم‌تراز دلار در تعاملات مالی خود بهره ببرند.

 

ارسال نظر