کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۵/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۷۸۳۱

تحصن در استان بصره عراق

ده‌ها عراقی پنجشنبه در اعتراض به کشته شدن یک تظاهرکننده و بازداشت دیگر معترضان تحصن علنی را در مرکز استان بصره آغاز کردند. به گزارش سومریه نیوز، در ۴۸ ساعت گذشته نیروهای امنیتی وارد عمل شده و اقدام به سرکوب دو تظاهرات کردند که یکی در مقابل میدان نفتی غرب القرنه و دیگری در مرکز بخش عزالدین سلیم در شمال بصره بود. این مداخله نیروهای عراقی منجر به کشته شدن یک تظاهرکننده و بازداشت ۲۰ نفر دیگر و زخمی شدن یک نیروی امنیتی شد.

مخالفت بحرین با درخواست سازمان ملل

بحرین درخواست شماری از کارشناسان سازمان ملل برای آزادی نبیل رجب مدافع حقوق بشر زندانی در این کشور را رد کرد. به گزارش روسیا الیوم، کارشناسان سازمان ملل در زمینه حقوق بشر اعلام کردند که بازداشت وی غیر قانونی است و نقض آزادی بیان به شمار می‌رود. دولت بحرین با رد این اظهارات، بر ظالمانه بودن بازداشت نبیل رجب تاکید کرد و گفت جرایم او هیچ ربطی به دیدگاه‌های سیاسی‌اش ندارد. مقامات امنیتی آل‌خلیفه 13 ژوئن نبیل رجب حقوقدان بحرینی را در منزلش دستگیر کردند. اتهام وارده بر او مربوط به گفت‌وگوهای تلویزیونی سال‌های 2015 و 2016 و خدشه‌دار کردن وجهه کشور اعلام شده است.

خودداری سازمان ملل از نظارت بر انتخابات اقلیم کردستان

هیات اعزامی سازمان ملل به عراق درخواست مسوولان اقلیم کردستان برای نظارت بر انتخابات پارلمانی این اقلیم در اواخر سپتامبر آتی را نپذیرفت. به گزارش الحیاة، آلیس وولبل، معاون نماینده دبیرکل سازمان ملل در عراق در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با هندرین محمد رییس کمیسیون انتخابات کردستان در اربیل درباره موضوع انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان عراق گفت: «هیات سازمان ملل هرگز نظارت مستقیمی بر انتخابات پارلمانی اقلیم در روز رای‌گیری نخواهد داشت.» وولبل با اشاره به اینکه از نهادهای بین‌المللی برای روند نظارت دعوت شده، افزود: «ما به کمیسیون کمک خواهیم کرد و حضور ما در مراکز رای‌گیری غیررسمی خواهد بود.»

حکم جلب «آصف علی زرداری» صادر شد

دادگاه جرایم مالی پاکستان دیروز جمعه حکم دستگیری آصف علی زرداری رییس‌جمهوری سابق این کشور را به اتهام پولشویی صادر کرد. به گزارش خبرگزاری دنیا، حکم دستگیری رییس‌جمهوری سابق پاکستان به گونه‌ای است که نمی‌توان برای او قرار وثیقه صادر کرد. جلسه دادگاه در کراچی علیه آصف علی زرداری و خواهرش فریال تالپور در حالی برگزار شد که این دو نفر غایب بودند.

 

ارسال نظر