تعویق رژه نظامی درخواستی ترامپ

۱۳۹۷/۰۵/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۷۸۲۹

گروه جهان|

 همزمان با افزایش انتقادات از هزینه رژه نظامی مورد درخواست رییس‌جمهوری امریکا که قرار بود سه ماه دیگر به تقلید از جشن‌های ملی فرانسه برگزار شود، پنتاگون اعلام کرد که این رژه به زمان نامعلومی در سال آینده میلادی موکول شده است.

به گزارش یورونیوز، خبر تعویق این رژه که قرار بود با مشارکت تمام واحدهای پنج گانه نظامی امریکا در ماه نوامبر در واشنگتن برگزار شود، بعد از آن منتشر شد که آسوشیتدپرس به نقل از یک مقام آگاه دولت امریکا نوشت هزینه برگزاری این رژه حدود ۹۲ میلیون دلار خواهد بود. کاخ سفید پیش‌تر گفته بود که این رژه نظامی برای مالیات‌دهندگان امریکایی بین ۱۰ تا ۳۰ میلیون دلار هزینه خواهد داشت. رژه در واشنگتن از همان زمان به دلیل هزینه بالای برآورد شده به‌شدت مورد انتقاد رسانه‌ها و افکار عمومی امریکا قرار گرفت. منتقدان، این رژه را طرحی مسخره برای نمایش پرهزینه سربازان و تسلیحات امریکایی می‌دانند و این در حالی است که پنتاگون برای تامین هزینه آموزش، پشتیبانی و نیروهای خود با چالش مواجه است.

دونالد ترامپ بعد از آن به برگزاری رژه نظامی در ایالات متحده امریکا علاقه‌مند شد که سال گذشته در پاریس و در مراسم ۱۴ جولای روز فتح زندان باستیل در مراسم رژه نظامی به همراه امانوئل ماکرون رییس‌جمهوری فرانسه شرکت کرد.

 

ارسال نظر