پولشویی و فرار مالیاتی مشکل اقتصادی آفریقا

۱۳۹۷/۰۵/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۷۸۲۸

گروه جهان|

دبیر اجرایی کمیسیون اقتصادی سازمان ملل متحد مبارزه با رشوه‌خواری، پولشویی و فرار از پرداخت مالیات در کشورهای آفریقایی را خواستار شد.

به گزارش اینترنشنال اکونومیک نیوز، ورا سونگوی از دولت‌های آفریقایی خواست که نماینده‌ای برای بررسی مفاسد اقتصادی معرفی کنند. سونگوی در یک نشست دو روزه در آفریقا گفت: «کشورها باید ظرفیت‌های انسانی و فناوری مقابله با جریان‌های مالی غیرقانونی و ایجاد اشتراک اطلاعات و همکاری بین آژانس‌های دولتی و وزارتخانه‌ها ایجاد کنند. قاره‌ای که نیاز به منابع مالی قابل‌توجهی برای توسعه خود دارد، بایستی تمرکز بیشتری بر احراز شفافیت و تلاش جمعی برای مقابله با جریان‌های غیرقانونی پول داشته باشد.»

گزارش جریان‌های مالی غیرقانونی توسط سازمان تحقیقاتی Global Financial Integrity از سال ۲۰۱۳ نشان می‌دهد که آفریقا سالانه از طریق تسهیلات قانونی و غیرقانونی از جمله رشوه‌خواری و فرار از پرداخت مالیات، حدود ۱.۴ تریلیون دلار از دست داده است.

سازمان ملل متحد تخمین زده است مقدار پولی که آفریقا از پولشویی و فرار از پرداخت مالیات از دست می‌دهد، تقریبا دو برابر مساعدت‌های رسمی است که دریافت می‌کند.

 

ارسال نظر