گروه جهان| رجب طیب اردوغان رییس‌جمهوری ترکیه و امانوئل ماکرون رییس‌جمهوری فرانسه در یک تماس تلفنی بر اهمیت توسعه روابط اقتصادی و تجاری دو کشور تاکید کردند.

۱۳۹۷/۰۵/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۷۸۲۵

گروه جهان|

ده‌ها نفر از جناح راستی‌های آلمان بابرگزاری تظاهرات استعفای آنگلا مرکل صدراعظم این کشور را خواستار شدند. این در حالی بود که مرکل برای دیدار با حامیانش به شهر درسدن سفر کرده بود.

به گزارش اسپوتنیک، تظاهرات علیه مرکل به رهبری جنبش ضد اسلامی «پگیدا» برگزار شد که در راس معترضان و منتقدان به تصمیم ۲۰۱۵ مرکل در استقبال و پذیرش یک میلیون مهاجر از کشورهای مسلمان قرار دارند. مرکل پس از تظاهرات و راهپیمایی اعتراضی علیه این تصمیم وعده داد تا این مساله را مورد بررسی قرار دهد و با دلایل اصلی مهاجرت گسترده به اروپا مقابله کند. اخیرا، آلمان توافقی را با اسپانیا منعقد کرده تا مهاجران از پیش ثبت نام شده را بازگرداند و توافقی مشابه را با یونان در دست بررسی دارد.

نگرانی‌های مهاجرتی در سال‌های اخیر در آلمان در مرکز توجه قرار گرفته و همین مساله باعث شده تا محبوبیت احزاب ضد مهاجرتی چون «آلترناتیوی برای آلمان» بیشتر شود و این حزب در انتخابات اخیر پارلمانی در مقام سوم قرار بگیرد.

ایالت ساکسونی که مرکل به آنجا رفته تا با قانون‌گذاران حزب دموکرات مسیحی خود دیدار کند، در سپتامبر ۲۰۱۹ شاهد برگزاری انتخابات پارلمانی ایالتی است و براساس نظرسنجی‌ها، حزب آلترناتیوی برای آلمان دومین حزب بزرگ پیروز در این ایالت خواهد بود. حزب مرکل همچنان در این ایالت بیشترین محبوبیت را دارد.

 

ارسال نظر