کوتاه ازمنطقه

۱۳۹۷/۰۵/۲۳ - ۰۰:۴۳:۳۸
کد خبر: ۱۲۷۵۹۲

«تونسی» سرکرده جدید داعش

ابوبکر بغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش دچار مرگ بالینی شده و این گروه ابوعثمان تونسی را به عنوان جانشین وی تعیین کرده است. یک منبع امنیتی عراق به سومریه‌نیوز گفته ژوئن گذشته محل نشست رهبر داعش در خاک سوریه بمباران شد که به هلاکت و زخمی شدن چندین منجر شد از جمله ‌ابوبکر بغدادی که کما رفت. گفته شده، انتخاب تونسی اختلافات شدیدی را در میان فرماندهان داعش به‌دنبال داشته است.

آکشنر رهبر حزب نیک ترکیه ماند

مرال آکشنر نامزد شکست خورده انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه، در دومین کنگره حزب نیک بار دیگر به رییس این حزب انتخاب شد. به گزارش ایرنا، وی پس از شکست در انتخابات گفته بود از رهبری حزب کناره‌گیری می‌کند ولی شورای مرکزی حزب با اکثریت آرا وی را در مقام خود ابقا کرد. حزب نیک پس از شکست در انتخابات و کسب نکردن حد نصاب 10 درصدی در پارلمان دچار اختلافات درونی و استعفای تعدادی از کادر رهبری شده بود که اکنون با انتخاب مجدد خانم اکشنر این کشمکش‌ها تاحدی فروکش کرده است.

انفجار انتحاری در کابل

مقام‌های افغانستان از وقوع یک بمب‌گذاری انتحاری در پایتخت این کشور خبر دادند. به گزارش رویترز، یک فرد مهاجم در حرکتی انتحاری بمبی را که به خود بسته بود، در نزدیکی دفتر کمیسیون انتخابات افغانستان منفجر کرد که در اثر آن دست‌کم یک نیروی پلیس جان باخت و یک نیروی دیگر زخمی شد. این انفجار زمانی رخ داد که گروهی از معترضان در اطراف دفتر کمیسیون انتخابات افغانستان تجمع کرده بودند.

نواز شریف بار دیگر دادگاهی شد

نخست ‌وزیر سابق پاکستان تحت تدابیر امنیتی دوشنبه بار دیگر دادگاهی شد. به‌گزارش نیشن، نواز شریف در پی محکومیت در پرونده خرید ملکی در بریتانیا که شب‌هاتی از فساد در آن وجود داشت، زندانی شده و دختر و دامادش هم محکوم شدند. طبق رای دادگاه، نواز۱۰ سال و دخترش 7 سال حبس گرفتند. دو پرونده باقیمانده هم به شرکت فولاد عزیزیه و رمایه‌گذاری فلگشیپ مرتبط است. پس از افضای فساد نواز شریف، دیوان عالی از وی به عنوان نخست‌وزیر سلب صلاحیت کرد و به برکناری او رای داد. پس از صدور حکم، شریف استعفا کرد.

 

ارسال نظر