کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۵/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۷۳۶۷

اعلام نتایج بازشماری دستی آرای انتخابات عراق

بازشماری دستی آرای انتخابات پارلمانی عراق تغییری درخور توجه در نتیجه پیشین به‌دنبال نداشت. به این ترتیب فهرست انتخاباتی سائرون به رهبری مقتدی صدر با احراز ۵۴کرسی از ۳۲۰ کرسی مجلس، قدرتمندترین جناح در پارلمان عراق است. کمیسیون مستقل و عالی انتخابات عراق نتایج بازشماری آرای انتخابات پارلمانی این کشور را اعلام کرد. حیدر عبادی نخست‌وزیر توانسته ۴۲ کرسی را به دست آورد و پس از هادی عامری رهبر فتح سومین قدرت مهم در پارلمان به شمار می‌رود. صدر و عبادی ژوئن آمادگی خود را برای ائتلاف اعلام کرده بودند.

حمله گسترده نیروهای طالبان به غزنی

نیروهای طالبان در افغانستان پنج‌شنبه به شهر غزنی حمله کرده و شماری از پاسگاه‌های امینتی را به تصرف درآوردند. غزنی در شرق افغانستان برای دومین بار در سال جاری میلادی مورد حملات گسترده نیروهای طالبان قرار گرفته است. خبرگزاری آلمان گزارش داده درگیری‌ها ادامه دارد و آمار دقیقی درباره شمار قربانیان و مجروحان در دست نیست. وضعیت امنیتی غزنی در ماه‌های گذشته رو به وخامت گذاشته است.

حمایت روسیه از عربستان در مقابل انتقادهای کانادا

روسیه از عربستان سعودی در مقابل انتقادهای کانادا دفاع کرده است. کانادا از عربستان خواسته بود کنشگران مدنی و حقوق زنان را که در این کشور بازداشتند آزاد کند. مقام‌های ریاض در واکنش، سفیر کانادا را اخراج کردند و روابط تجاری دو کشور را به حال تعلیق درآوردند. حالا روسیه می‌گوید که درخواست اتاوا برای آزادی کنشگران حقوق زنان، غیرقابل قبول است. روسیه می‌گوید حقوق بشر باید با توجه به سنت‌ها و رسوم کشورها در نظر گرفته شود اما کانادا حقوق بشر را جهان شمول می‌داند.

پاکستان 60 هزار نیرو به مرز «دیورند» افغانستان اعزام می‌کند

پاکستان اعلام کرده درنظر دارد به منظور بهبود وضع امنیتی مرز دیورند و کاهش فعالیت‌ تروریست‌ها ۶۰هزار سرباز به این مرز مشترک و مرز مورد مناقشه با افغانستان اعزام کند. به گزارش تارنمای نیوز، ۴۰درصد این نیروها جذب شده‌ و احتمالا این تعداد تا دو سال آینده تکمیل می‌شود. به گزارش ایرنا، تاکنون 13درصد از ساخت حصار مرزی در مرز دو هزار و 400کیلومتری پاکستان با افغانستان پایان یافته است. ارتش پاکستان پیش از این، بیشتر به مرز شرقی خود با هند متمرکز بود. مرز افغانستان و پاکستان ۲۳۵ نقطه عبور دارد که شبه‌نظامیان و قاچاقچیان مواد مخدر از برخی از این نقاط استفاده می‌کنند.

 

ارسال نظر