کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۵/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۷۹۲

طرح آنکارا برای حل مشکل وام‌های با ارزش بالا

با فشار روزافزون سقوط ارزش لیر بر وام‌گیرندگان ترک، انجمن بانک‌های ترکیه طرحی را برای تغییر شرایط وام‌های با ارزش بالا پیشنهاد کرده است. به گزارش بلومبرگ، این نهاد نماینده وام‌دهندگان غیرمسلمان ترکیه چارچوبی را برای وام‌های بالاتر از ۵۰ میلیون لیر برای «وام‌گیرندگان حقوقی که از مشکلات بازپرداخت موقتی» رنج می‌برند و مایل به بازپرداخت بدهی‌های خود هستند و از تغییر شرایط آن سود خواهند برد، در نظر گرفته است. این نخستین قوانین مدون در این کشور در راستای سازماندهی وام است.

یادداشت همکاری پاکستان و روسیه

پاکستان و روسیه برای گسترش همکاری‌ نیروهای دریایی تفاهم‌نامه امضا کردند. به‌گزارش ایسنا، این تفاهم‌نامه در دیدار کلیم شوکت معاون فرمانده نیروی دریایی پاکستان از موزه دریایی مرکزی سن‌پترزبورگ به امضا رسیده است. پیش‌بینی می‌شود دیدار این دو مقام، همکاری‌های پاکستان و روسیه را علاوه بر بخش دریایی در سایر زمینه‌ها نیز افزایش دهد.

سفر هیات کویت به اربیل

کاردار کویت در اربیل گفته کشورش به افزایش سرمایه‌گذاری و تبادل تجاری با اقلیم کردستان عراق تمایل دارد. به‌ گزارش کونا، عمر الکندری گفته در حال فراهم کردن مقدمات سفر هیاتی از تجار و صاحبان شرکت‌های کویتی به اقلیم کردستان عراق است، سفری که به همکاری، تسهیل روند تبادلات تجاری و فرصت‌های سرمایه‌گذاری بیشتر میان دو طرف منجر خواهد شد.

حمله هکرهای عراقی به شبکه بانکی لبنان

یک مقام امنیتی لبنان گفته شبکه بانکی لبنان توسط یک شبکه عراقی هدف قرار گرفته بود که سعی داشت از بانک‌های لبنان پول خارج کند اما در عملیات مشترک با مقامات عراقی، کشف شد. به گزارش رویترز، مقام‌های اطلاعاتی عراق با هماهنگی با اداره کل امنیت عمومی لبنان این شبکه را شناسایی کرده و تعدادی از اعضای آن بازداشت شده‌اند. این شبکه از اسناد جعلی برای برداشت مقادیر عظیم پول نقد، به دلار امریکا، استفاده می‌کرده است.

دزدی در پایگاه هوایی بگرام

مقام‌های نظامی امریکا می‌گویند، مدارکی در اختیار دارند که نشان می‌دهد سربازان گرجستانی در یک سرقت در پایگاه هوایی بگرام افغانستان دست داشته‌اند. به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی ارتش امریکا گفته کالاهایی به ارزش ۳۶۰۰دلار از بخشی در سرویس تبادل نیروی هوایی پایگاه بگرام به سرقت رفته است.

 

ارسال نظر