کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۵/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۴۷۲

   طالبان مذاکره با امریکا را سازنده خواند

طالبان تایید کرده برای دستیابی به توافقی برای پایان بخشیدن به جنگ 17ساله در افغانستان مذاکرات مستقیم و مثبتی با امریکا برگزار کرده است. به گزارش رویترز، یک مقام ارشد طالبان گفته آلیس ولز معاون امور آسیای مرکزی و جنوبی وزارت خارجه امریکا در این مذاکرات شرکت کرده است. مذاکرات مقدماتی در راستای یافتن چارچوبی برای نشست‌های آتی برگزار شده است.

   تداوم اعتراض‌های ضد فساد در عراق

ساکنان استان‌های مختلف عراق بار دیگر با برگزاری تظاهرات گسترده خواهان از بین بردن فساد و بهبود خدمات شدند. به‌گزارش رأی‌الیوم، معترضان در بصره خواهان اخراج کارگران خارجی و آزادی معترضان بازداشت‌شده شدند. هزاران تن در سایر استان‌ها نیز در اعتراض به وضعیت خدمات و فساد در مراکز دولتی و قطعی آب‌وبرق تظاهرات کردند.

   انتقاد ترکیه از روند صلح قبرس

وزارت خارجه ترکیه با انتشار بیانیه‌یی از روند صلح بین بخش ترک‌نشین و رومی‌نشین قبرس تحت نظارت سازمان ملل متحد انتقاد کرد. به‌گزارش ایرنا، وزارت خارجه ترکیه با اشاره به صدور حکم تمدید ماموریت حافظان صلح از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد در قبرس، حکم صادر شده را از پیش تعیین شده عنوان کرده و گفته این اقدام کمکی به حل مساله قبرس نخواهد کرد. از سال 1974 تاکنون تلاش‌های مجامع بین‌المللی برای وحدت مجدد دو بخش قبرس به بن‌بست خورده است.

   حمله به مرکز آموزشی در افغانستان

سخنگوی استاندار ننگرهار افغانستان از حمله مهاجمان مسلح به یک مرکز آموزش ماما در این استان خبر داد. به گزارش یورونیوز، در این مرکز بیش 55 ماما در حال آموزش بودند که تعداد زیادی از آنها نجات داده شدند. تعداد دقیق قربانیان این حمله تروریستی تا زمان تهیه این خبر اعلام نشده است. پیش از این، چنین حملاتی را در این استان داعش به عهده گرفته بود.

   دستگیری 28 مظنون داعشی در ترکیه

28 تبعه خارجی به اتهام ارتباط با گروه تروریستی داعش در شهر استانبول ترکیه دستگیر شدند. به گزارش صباح، پلیس امنیت و مبارزه با ترور استانبول در عملیاتی محرمانه، با محاصره 14 آدرس از پیش شناسایی شده در 9 منطقه 28 تبعه خارجی را به اتهام همکاری با داعش دستگیر کردند. ترکیه به علت مرز طولانی با عراق و سوریه در سال‌های گذشته مهم‌ترین معبر انتقال عوامل داعش به این دو کشور بوده است. 

 

ارسال نظر