شهادت ده‌ها نفر علیه رییس سابق ستاد انتخاباتی ترامپ

۱۳۹۷/۰۵/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۴۷۱

گروه جهان| رابرت مولر بازرس ویژه تحقیقات درباره دخالت احتمالی روسیه در انتخابات امریکا، فهرستی 35 نفره را برای شهادت در دادگاه هفته آینده پل مانافورت رییس سابق ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ به دادگاه ارائه داده است. رویترز نوشته، در فهرست اسامی کسانی که قرار است هفته آینده علیه مانافورت در دادگاه شهادت دهند نام افرادی چون ریچارد گیتس مشاور ارشد سابق ستاد انتخابات ترامپ، نیز دیده می‌شود. پیشتر جان دِین وکیل حقوقی پیشین امریکا در دولت ریچارد نیکسون که به‌دلیل رسوایی واترگیت مجبور به استعفا شد، هشدار داده بود که شهادت گیتس می‌تواند به ریاست‌جمهوری ترامپ پایان دهد. ریچارد گیتس پذیرفته که در تحقیقات دخالت احتمالی روسیه در انتخابات امریکا را رابرت مولر همکاری کند.

در همین حال فایننشال تایمز نوشته، دونالد ترامپ اظهارات مایکل کوهن وکیل سابق خود، مبنی بر اطلاع داشتن از دیدار اعضای تیم ستاد انتخاباتی‌اش با روس‌ها را تکذیب کرده است.

کوهن گفته ترامپ پیش از دیدار ژوئن۲۰۱۶ اعضای ارشد کارزار انتخاباتی خود و روس‌ها از برنامه این ملاقات اطلاع داشته است. گفته شده، کوهن قصد دارد این ادعای خود را نزد رابرت مولرمطرح کند. گروهی از اعضای ارشد کارزار انتخاباتی ترامپ ژوئن ۲۰۱۶ با ناتالیا وسلنیتسکایا وکیل روس که با کاخ کرملین در تماس بود دیدار کردند. طرف روس در این دیدار پیشنهاد کرده بود که اطلاعات مفیدی در مورد هیلاری کلینتون نامزد دموکرات‌ها، را در اختیار کارزار نامزد حزب جمهوری‌خواه قرار دهد. این دیدار با حضور دونالد ترامپ جونیور، فرزند دونالد ترامپ و جرد کوشنر، داماد رییس‌جمهوری کنونی امریکا برگزار شد. دردسرهای ترامپ به همین جا ختم نمی‌شود. وکیل استورمی دنیلز بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی که ارتباط نامشروع او با ترامپ جنجال‌آفرین شده، اعلام کرده وکالت سه زن دیگر را هم در پرونده‌هایی مشابه بر عهده گرفته است. وکیل این افراد گفته به همه آنها پیش از انتخابات 2016 از طرق مختلف حق‌السکوت داده شده بود. مایکل کوهن وکیل وقت ترامپ در آن زمان 130 هزار دلار هم به دنیلز داده و یک پیمان‌ عدم افشا با او امضا کرده بود. اکنون اما وی از ترامپ و کوهن به خاطر پایبند نماندن به این پیمان‌نامه شکایت کرده است. فایل صوتی از گفت‌وگوی ترامپ با وکیل سابقش سند محکمی از ارتباط او با دنیلز است.

 

ارسال نظر