کمک 12 میلیارد دلاری ترامپ به کشاورزان امریکایی

۱۳۹۷/۰۵/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۳۲۳

گروه جهان| رییس‌جمهوری امریکا اعلام کرده برای جبران خسارت کشاورزان امریکایی از مقابله به مثل کشورها در برابر افزایش تعرفه‌های وارداتی امریکا، ۱۲ میلیارد دلار به آنها کمک خواهد کرد. این کمک شامل حال آنهایی می‌شود که از افت قیمت محصولات و دام در بحبوحه تشدید جنگ تجاری آسیب دیده‌اند.

دونالد ترامپ همچنین در آستانه دیدار با ژان کلود یونکر رییس کمیسیون اروپا، در واشنگتن پیشنهاد داده دو طرف تمام تعرفه‌ها بر کالاهای وارداتی یکدیگر را حذف کنند. به گزارش یورونیوز، رییس‌جمهوری ایالات متحده در توئیتی نوشته: «نماینده اتحادیه اروپا دارد برای مذاکرات تجاری به واشنگتن می‌آید. من یک پیشنهاد برایشان دارم. اینکه اتحادیه اروپا و ایالات متحده همه تعرفه‌ها، موانع و یارانه‌ها را بردارند! به این می‌گویند بازار آزاد و تجارت منصفانه! امیدوارم آنها این کار را انجام بدهند. ما که حاضریم. ولی آنها این کار را نخواهند کرد!» ترامپ در حالی این پیشنهاد را مطرح کرد که ساعاتی پیش از آن در توییت دیگری نوشته بود تعرفه‌ها «بهترین» چیز هستند.

در همین حال، اقدام ترامپ در جهت جبران خسارت کشاورزان امریکایی از تعرفه‌های تلافی‌جویانه متحدان تجاری این کشور نشان می‌دهد که رییس‌جمهوری در جنگ تجاری جدی است. سونی پردیو وزیر کشاورزی امریکا، گفته این کمک به اشکال مختلف از جمله پرداخت مستقیم به کشاورزان، خرید کالا برای برنامه‌های کمک غذایی و افزایش تلاش برای گسترش بازارهای صادراتی جدید امریکا صورت می‌گیرد.

نمایندگان جمهوری‌خواه ایالت‌های زراعی در کنگره که هشدار داده بودند طرفداران وفادار ترامپ از سیاست‌های تجاری او آسیب دیده‌اند، از این بسته کمک به کشاورزان انتقاد کردند و معتقدند اگر جنگ تجاری که قیمت سویا و سایر محصولات را پایین برده است، تمام می‌شد کمک بهتری به کشاورزان بود. جری موران، سناتور جمهوری‌خواه از ایالت کانزاس گفت: «هرگز پول کافی برای حل مشکل ناشی از تعرفه‌های چین روی کالاهای امریکایی وجود نخواهد داشت. کشاورزان و دامپروران می‌دانند که دولت ترامپ به آنها اهمیت می‌دهد، اما آنها نگران تعرفه‌ها هستند.»

برنامه کمک مالی که نیازی به تایید کنگره ندارد دو روز پیش از سفر ترامپ به آیوا که بزرگ‌ترین ایالت تولیدکننده سویا است، اعلام شد. کشاورزان بخش مهمی از پایگاه سیاسی روستایی هستند که در پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری نقش داشتند.

 

ارسال نظر