کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۴/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۹۹۲

حمایت حکیم و مالکی از معترضان عراقی

مالکی معاون رییس‌جمهوری عراق، و عمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی، بر حمایت خود از خواسته‌های معترضان تاکید کردند. به گزارش ایرنا، حکیم و مالکی بر ضرورت پاسخگویی فوری دولت به خواسته‌های بر حق معترضان، خدمات‌رسانی به مردم تا حد امکان و تلاش جدی برای رونق اقتصادی کشور و اشتغال‌زایی تاکید کردند. ناآرامی‌ها در عراق از دو هفته در اعتراض به مشکل برق، آب و بیکاری آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

سفر الهام علی‌اف به فرانسه

رییس‌جمهوری آذربایجان در جریان سفر به فرانسه علاوه بر گفت‌وگو با همتای فرانسوی و رییس مجلس سنای این کشور، با نمایندگان 11 شرکت فرانسوی برای تقویت همکاری‌های اقتصادی مذاکره کرد. به گزارش ایرنا، در این سفر چندین توافقنامه همکاری به امضا رسیده است. یکی از موضوعات مورد مذاکره تامین امنیت انرژی اروپا و در عین حال اجرای موفق طرح دالان گازی جنوب برای انتقال گاز طبیعی جمهوری آذربایجان به اروپا بود.

شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در ریاض

مقامات سعودی از بسته شدن بازار پرندگان و دیگر مراکز خرید ریاض پایتخت عربستان پس از شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در این بازارها خبر دادند. به گزارش الخلیج الجدید، این بیماری اواخر 2017 منجر به از بین رفتن شماری از پرندگان در عربستان شد. وزارت محیط زیست، آب وکشاورزی عربستان فوریه گذشته شمار پرندگان از بین رفته بر اثر ابتلا به ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان را 254 هزار و 588 پرنده اعلام کرد.

ناتو به دنبال افتتاح پایگاهی در عراق

رییس ستاد فرماندهی مرکزی امریکا در خاورمیانه اعلام کرده ناتو در فصل پاییز یک پایگاه نظامی در عراق افتتاح خواهد کرد. به گزارش روسیا الیوم، جوزف ووتل گفته نقش اصلی این پایگاه که پایان 2015 به اتمام می‌رسد، آموزش خواهد بود.

توافق ترکیه و هلند بر سر عادی‌سازی روابط

پس از چندین ماه تنش، ترکیه و هلند توافق کردند روابط خود را به حالت عادی بازگردانند. به گزارش آناتولی، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه گفته در حاشیه اجلاس ناتو با همتای هلندی‌اش درباره مسائل تنش‌زای دو کشور گفت‌وگو کرده‌اند. انتظار می‌رود وزیر خارجه هلند نیمه دوم ۲۰۱۸ به ترکیه سفر کند.

 

ارسال نظر