تعلیق دستیار «ماکرون» به‌دلیل ضرب و شتم یک معترض

۱۳۹۷/۰۴/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۹۰۱

گروه جهان|

دستیار ارشد امانوئل ماکرون رییس‌جمهوری فرانسه، به دلیل رفتار خشونت‌آمیز و ضرب و شتم یک معترض در جریان تظاهرات روز کارگر در پاریس، به مدت دو هفته حکم تعلیق دریافت کرده است. به گزارش خبرگزاری فرانسه، فیلمی منتشر شده که الکساندر بنالا در حالی که کلاه‌خود پلیس پوشیده در تظاهراتی در مرکز شهر پاریس یک مرد جوان را با مشت و لگد می‌زند. دفتر ریاست‌جمهوری فرانسه در واکنش به این مساله اعلام کرده به الکساندر بنالا که مامور پلیس نیست و قبلا به عنوان یک محافظ خصوصی مشغول به کار بوده، اجازه داده شده که عملیات پلیس را در روز اول ماه مه که تعطیل رسمی است، از نزدیک مشاهده کند. »

بنالا از مقامات کاخ الیزه که پیش از این و در جریان کارزار انتخاباتی از مسوولان امنیتی بود و حفاظت از ماکرون را بر عهده داشت و در کابینه فعلی به مقام دستیار ارشد رییس‌جمهور رسیده است. دفتر ماکرون گفته پس از آن حادثه بنالا به مدت دو هفته و بدون دریافت حقوق از مقامش تعلیق شده و به جای سازماندهی حفاظت سفرهای رییس‌جمهوری، به یک پست اداری منتقل شده است.

دادستانی پاریس پنج‌شنبه در مورد جرایم احتمالی از جمله اعمال خشونت توسط یک کارمند دولت، تظاهر به پلیس بودن و سوءاستفاده از نشان پلیس پرونده تشکیل داد. مجازات قانونی تظاهر به پلیس بودن ممکن است تا یک سال زندان و پرداخت جریمه‌یی ۱۵ هزار یورویی باشد. مخالفان سیاسی ماکرون با توجه به انتشار فیلم می‌پرسند چرا این مامور محافظت رییس‌جمهوری اخراج و رفتار او به پلیس گزارش نشده است. شبکه خبری «ب‌اف‌ام» نیز گزارش داد که الکساندر بنالا این هفته و همزمان با جشن قهرمانی فرانسه در جام جهانی دوباره به شغل حفاظتی خود بازگشته است. الکساندر بنالا مسوول امور حفاظت کارزار انتخاباتی امانوئل ماکرون بود و معمولا چند قدم پشت سر او حرکت می‌کرد. او در ماه مه ۲۰۱۷ به دفتر ریاست‌جمهوری منتقل شد.

 

ارسال نظر