کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۴/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۸۲۰

 تعویق سفر هیات عراقی به عربستان

سفر هیات عراقی متشکل از قاسم الفهداوی، وزیر نیرو و سلمان الجمیلی، وزیر برنامه‌ریزی عراق به عربستان به تعویق افتاده است. به گزارش سومریه‎نیوز، این سفر به‌دلیل عدم تکمیل پرونده‌هایی که قرار بود مورد رایزنی قرار بگیرند، به تعویق افتاد. به دنبال اعتراض‌ مردمی به قطعی برق، حیدر عبادی نخست‌وزیر عراق، از فهداوی و الجمیلی خواسته بود برای عقد قرارداد در زمینه انرژی به عربستان سفر کنند.

 عملی شدن فروش خدمت سربازی در ترکیه

رییس فراکسیون حزب حاکم عدالت و توسعه گفته لایحه تنظیمی دولت درباره فروش خدمت سربازی در راستای عمل به وعده قبل از انتخابات، در مجلس مطرح شده است. به گزارش ایرنا، در طرح فروش خدمت سربازی پرداخت 15 هزار لیره برای متقاضیان پیش‌بینی شده است. بیش از 5 میلیون از شهروندان ترکیه منتظر تصویب نهایی این طرح هستند.

 کویت اجاره جزایر خود به چین را تکذیب کرد

معاون وزیر خارجه کویت گزارش برخی رسانه‎ها در مورد اجاره دادن برخی جزایر این کشور به چین را تکذیب کرد. این مقام کویتی گفته «توافق دو کشور شامل همکاری‌های اقتصادی، سرمایه‌گذاری و تجارت است.» چین و کویت در حاشیه نشست عربی و چین برای سرمایه‌گذاری 490 میلیارد دلاری چین در دو جزیره کویت و شهر الحریر و 450 میلیارد دلاری در دو جزیره فلکه و بوبیان موافقت کردند.

 پایان رزمایش قطر و فرانسه

نیروی دریایی قطر تمرین نظامی مشترکی را با نیروی دریایی فرانسه در آب‌های منطقه‌یی قطر برگزار کرد که چهار روز به طول انجامید.نیروهای دریایی قطر و فرانسه تمرین عبور آموزشی مشترک را اجرا کردند و تمرین‌های دریایی شامل دفاع و حمله هوایی، یورش و بازرسی و تفتیش دریایی، دفاع از کشتی‌ها در وسط دریا و عملیات هلی برن بود.

 چین: آبادانی امارات را تکمیل می‌کنیم

رییس‌جمهوری چین که قرار است به زودی به امارات سفر کند، گفته امارات سرزمین توسعه و منطقه‌یی آباد در جهان عرب است دو کشور در کنار یکدیگر این آبادانی و توسعه را تکمیل می‌کنند. به گزارش اسکای‌نیوز، شی جین‌پینگ رییس‌جمهور چین، گفته دو کشور برای هماهنگی در امور بین‌المللی و منطقه‌یی شرکای مهمی هستند زیرا دیدگاه‌های توسعه‌یی نزدیک به هم، اهداف سیاسی یکسان و روابط همکاری در حال توسعه دارند.

 

ارسال نظر