کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۴/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۶۵۹

 مذاکره مستقیم امریکا با طالبان

دولت ترامپ به دیپلمات‌های ارشد خود دستور داده به‌ دنبال مذاکره مستقیم با طالبان باشند. این رویکرد، تغییری چشمگیر در سیاست امریکا درخصوص افغانستان است که به امید آغار مذاکراتی برای پایان ۱۷سال جنگ در این کشور صورت می‌گیرد. به گزارش نیویورک‌ تایمز، مدت‌هاست که طالبان می‌گوید مساله صلح را ابتدا تنها با امریکایی‌ها به مذاکره می‌گذارد اما واشنگتن تاکید دارد که دولت افغانستان نیز باید در این مساله حضور داشته باشد.

 اعتراض «نواز شریف» به حکم ۱۰ سال حبس

نخست‌وزیر محبوس پاکستان به ۱۰سال حکم حبسش اعتراض کرده و خواستار رسیدگی مجدد به آن شد. به گزارش آسوشیتدپرس، این اعتراض از سوی نواز شریف چند روز پیش از برگزاری انتخابات پارلمانی که اواخر ماه جاری برگزار می‌شود، مطرح شده است. شریف به اتهام خرید آپارتمان‌های لوکس توسط اعضای خانواده‌اش در لندن به طور غیابی محکوم شد. برای دختر و داماد نواز شریف نیز در همین دادگاه قرار حبس صادر شده است.

 اردوغان: اختاپوس فتو را نابود می‌کنیم

رییس‌جمهور ترکیه در مراسم دومین سالگرد کودتای ۲۰۱۶ گفته، کودتا باعث احیای ملت ترکیه شده است. به گزارش آناتولی، رجب طیب اردوغان شبکه فتو را به اختاپوس تشبیه کرده و گفته:«این اختاپوس را نابود خواهیم کرد.» آنکارا بر این باور است که فتح‌الله گولن، روحانی در تبعید و مخالف دولت ترکیه و سازمان وابسته به وی(فتو) پشت پرده کودتا قرار دارد.

 اعلام آمادگی کویت برای کمک به عراق

امیر کویت در گفت‌وگویی تلفنی با نخست‌وزیر عراق آمادگی کشورش برای کمک به بغداد برای عبور از پیامدهای ناشی از اعتراض‌های فعلی در عراق را اعلام کرد. قرار است امروز(سه‌شنبه) نشستی درباره تحولات عراق برگزار شود. شهرها و استان‌های جنوبی عراق مدتی است صحنه درگیری و اعتراض‌های خیابانی در اعتراض به بیکاری، فساد و نبود خدمات شده که مناطق مرزی عراق با کویت نیز از این آشوب‌ها در امان نبوده‌اند.

 کشته شدن 4 نظامی عربستانی در مرز یمن

4 نظامی سعودی بامداد دوشنبه در درگیری با نیروهای انصارالله یمن در مرزهای جنوبی عربستان کشته شدند. به گزارش الجزیره، جزییات دقیق محل کشته شدن نیروهای عربستان اعلام نشده است. حمله نظامی سعودی به یمن در 3 سال گذشته خسارت‌های جانی و مالی زیادی را برای دو عضو فعال ائتلاف یعنی عربستان و امارات در برداشته است.

 

ارسال نظر