کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۴/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۵۸۱

تغییر ساختار شورای عالی نظامی ترکیه

ساختار شورای عالی نظامی ترکیه بر اساس بخشنامه در حکم قانون ریاست‌جمهوری این کشور تغییر یافت. به گزارش ایرنا، بر اساس این تصمیم، ستاد کل ارتش ترکیه زیرمجموعه وزارت دفاع قرار گرفته و پروفسور محمد چلیک معاون مدیرکل شرکت صنایع دفاعی نظامی ترکیه (آسلسان) به عنوان عضو شورای آموزش عالی انتخاب شده است. همچنین شورای امنیت ملی این کشور با درخواست شخص رییس‌جمهوری هر دو ماه یک‌بار تشکیل جلسه خواهد داد و معاون رییس‌جمهوری در غیاب وی ریاست جلسات را بر عهده خواهد داشت. شورای عالی نظامی ترکیه از 1972 تشکیل شده و حداقل سالانه یک جلسه رسمی تشکیل می‌دهد. این شورا عالی‌ترین مرجع تصمیم‌گیری نیروهای مسلح و قوای نظامی ترکیه به شمار می‌رود.

امریکا پایگاه نظامی جدید در عراق می‌سازد

با وجود اعتراض‌ شخصیت‌های سیاسی و اعضای پارلمان عراق به حضور نظامی امریکا در این کشور دولت امریکا قصد دارد، پایگاه‌های جدیدی در عراق تاسیس کند. به گزارش اسپوتنیک، امریکا قصد دارد پایگاه هوایی جدیدی را در نزدیکی شهر قائم در استان انبار افتتاح کند. پایگاه هوایی جدید امریکا به‌طور مشترک با دو پایگاه عین‌الاسد و الحبانیه فعالیت خواهد کرد. استان انبار با سوریه که نیروی هوایی امریکا هنوز در آن در حال انجام حملات هوایی است، مرز مشترک دارد.

خونین‌ترین روزهای غیرنظامیان افغانستان

6ماهه نخست ۲۰۱۸ خونین‌ترین روزها برای غیرنظامیان افغانستان را رقم زده است. به گزارش یورونیوز، سازمان ملل اعلام کرده از اول ژانویه تا ۳۰ ژوئن ۲۰۱۸ میلادی ۱۶۹۲ غیرنظامی در حملات گروه‌های مختلف در افغانستان جان خود را از دست داده‌اند. این بیشترین شمار از ۱۰سال پیش به این سو است. به گفته سازمان ملل نیمی از حملات توسط داعش انجام شده و مسوولیت حدود ۴۰درصد از حملات نیز برعهده طالبان است.

اصلاح قانون اقامت و کار خارجی‌ها در آذربایجان

قانون مهاجرت جمهوری آذربایجان شامل مقررات اقامت و کار اتباع خارجی در این کشور اصلاح و از سوی الهام علی‌اف رییس‌جمهوری برای اجرا ابلاغ شد. بر اساس قانون جدید، اتباع خارجی چنانچه بیش از 15روز قصد اقامت در این کشور را داشته باشند، باید با مراجعه به ادارات مهاجرت محل اقامت خود را به ثبت برسانند. در قانون قبلی این مدت 10 روز بود که باعث شلوغی ادارات مهاجرت و نارضایتی گردشگران خارجی می‌شد.

 

 

ارسال نظر