معرفی بزرگ‌ترین اقتصادهای آفریقا

۱۳۹۷/۰۴/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۵۷۷

گروه جهان|

صندوق بین‌المللی پول بر اساس جدیدترین برآوردهای خود فهرستی از اقتصادهای برتر قاره آفریقا ارائه و نیجریه را بزرگ‌ترین اقتصاد قاره سیاه معرفی کرد.  به گزارش بیزینس ریپورت، طبق جدیدترین برآوردهای صورت گرفته توسط صندوق بین‌المللی پول تا پایان سال ۲۰۱۷ نیجریه با تولید ناخالص داخلی ۳۷۶.۳میلیارد دلاری بزرگ‌ترین اقتصاد آفریقایی بوده است. پس از نیجیریه نیز آفریقای جنوبی با تولید ناخالص داخلی 349.3 میلیارد دلاری دومین اقتصاد بزرگ قاره آفریقا محسوب می‌شود. مصر نیز با اقتصاد ۲۳۷میلیارد دلاری خود سومین اقتصاد بزرگ این قاره به شمار می‌رود. آفریقای جنوبی که پیش تر بزرگ‌ترین اقتصاد قاره آفریقا بود به دلیل فساد گسترده سیستماتیک و کاهش شدید ارزش پول ملی خود با کاهش رشد اقتصادی و در نتیجه از دست دادن رتبه نخست در رده‌بندی اقتصادهای برتر قاره مواجه شد.

الجزایر با تولید ناخالص داخلی 178.3میلیارد دلاری، آنگولا با اقتصاد 124.2میلیارد دلاری، مراکش با اقتصاد 109.8 میلیارد دلاری، اتیوپی با اقتصاد 80.9میلیارد دلاری، کنیا با اقتصاد 79.5میلیارد دلاری، سودان با اقتصاد ۵۸.۲میلیارد دلاری و تانزانیا با اقتصاد 51.7میلیارد دلاری به ترتیب در رده‌های چهارم تا دهم بزرگ‌ترین اقتصادهای قاره آفریقا قرار دارند.

صندوق بین‌المللی پول همچنین اعلام کرده با در نظر گرفتن عملکرد اقتصادی کشورهای آفریقایی از سال ۲۰۱۱ تاکنون کشورهای موریس و گابن بهترین عملکرد اقتصادی را داشته‌اند و توانسته‌اند با مدیریت درست منابع انسانی بسیار و منابع مالی اندک خود، بیشترین ارزش افزوده را به دست آورند. در این رده‌بندی نیجریه در رده پانزدهم و مصر در رده شانزدهم قرار دارند.

الجزایر با تولید ناخالص داخلی 178.3میلیارد دلاری، آنگولا با اقتصاد 124.2میلیارد دلاری، مراکش با اقتصاد 109.8میلیارد دلاری، اتیوپی با اقتصاد 80.9 میلیارد دلاری، کنیا با اقتصاد 79.5میلیارد دلاری، سودان با اقتصاد 58.2میلیارد دلاری و تانزانیا با اقتصاد 51.7میلیارد دلاری به ترتیب در رده‌های چهارم تا دهم بزرگ‌ترین اقتصاد‌های قاره آفریقا قرار دارند.

 

 

ارسال نظر