کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۴/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۴۹۶

 بازداشت نواز شریف در لاهور

نواز شریف نخست‌وزیر سابق پاکستان، هنگام بازگشت به کشورش در لاهور بازداشت شد. مریم دختر شریف هم به همراه او بازداشت شده است. به گزارش بی‌بی‌سی، نخست‌وزیر سابق پاکستان هفته گذشته به جرم فساد به ١٠ سال زندان محکوم شد. حدود ١٠ هزار نفر از هواداران نواز شریف در فرودگاه جمع شدند تا حمایت خود از او را نشان دهند. شریف در آستانه انتخابات پاکستان به کشورش بازگشته و ممکن است که بازگشت او و بازداشتش بر مبارزات انتخاباتی تاثیر بگذارد.

 یک کشته در اعتراض‌های جنوب عراق

پنجمین روز از اعتراض مردم به بیکاری، فساد و کمبود در خدمات‌رسانی شهری در جنوب عراق یک کشته و ده‌ها زخمی بر جای گذاشت. به گزارش دویچه‌وله، برخی معترضان وارد فرودگاه نجف شدند و پروازهای آن را مختل کردند. رسانه‌ها از گسترش دامنه اعتراض‌ها علیه اوضاع نابسامان اقتصادی، خدمت‌رسانی شهری و قطعی مکرر آب و برق در جنوب عراق گزارش می‌دهند. سومریه‌نیوز عراق هم به نقل از منابع آگاه از یک کشته و ۱۵ زخمی در جریان درگیری پلیس با معترضان خبر داده است.

 128 کشته در حمله انتحاری پاکستان

حمله‌یی انتحاری به یک تجمع انتخاباتی در شهر مستونگ در بلوچستان پاکستان، به کشته شدن دست‎کم ۱۲۸ نفر منجر شده است. بیش از ۱۵۰ نفر هم در این انفجار زخمی شده‌اند. یکی از نامزدهای محلی انتخابات هم در میان قربانیان این حمله بوده، انفجاری مهیب که داعش مدعی انجام آن شده است. انتخابات پاکستان کمتر از دو هفته دیگر برگزار می‌شود و بیم آن می‌رود که با نزدیک شدن انتخابات خشونت‌ و تنش بالا بگیرد. داعش در چند سال گذشته در این منطقه حملات متعددی داشته است.

 جریمه نقدی به اتهام توهین به اردوغان

براساس حکم دادگاه، رهبر حزب اپوزیسیون مردم جمهوری‌خواه ترکیه مجبور به پرداخت نزدیک به ۲۰هزار دلار جریمه نقدی به اتهام حمله به حریم شخصی رییس‌جمهوری این کشور است. به گزارش رویترز، ششمین دادگاهی در آنکارا پس از برگزاری سه جلسه رسیدگی به این پرونده در حکمی کمال قلیچداراوغلو را به اتهام توهین به رییس‌جمهوری به جریمه نقدی محکوم کرد. همچنین در ماه ژوئن قلیچداراوغلو دو پرونده دیگر در ارتباط با رییس‌جمهوری ترکیه محکوم اعلام و مجبور به پرداخت ۷۰ هزار دلار شد.

 

ارسال نظر