کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۴/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۲۵۹

داماد رجب طیب اردوغان وزیر دارایی شد

رییس‌جمهوری ترکیه پس از مراسم تحلیفش برات البیرک داماد خود را به سمت وزارت دارایی منصوب کرد. به گزارش یورونیوز، برات البیرک در دولت جدید ترکیه در حالی به عنوان وزیر دارایی و خزانه‌داری معرفی شده محمد شیمشک معاون نخست‌وزیر در دولت پیشین از کابینه حذف شده است. از شیمشک به عنوان اصلی‌ترین وزیر حامی تجار نام برده می‌شد. برنامه رجب اردوغان برای کاهش نرخ بهره و وعده او مبنی بر کنترل بیشتر دولت بر اقتصاد نگرانی‌هایی را برای فعالان اقتصادی ترکیه پدید آورده است. در قانون اساسی جدید ترکیه سمت نخست‌وزیر حذف شده است. به این ترتیب رییس‌جمهور می‌تواند اعضای دولت را بدون نیاز به تایید پارلمان انتخاب کند.

10کشته در حمله جلال‌آباد افغانستان

باز هم یک حمله انتحاری در شهر جلال‌آباد افغانستان قربانی گرفته است. به گزارش یورونیوز، مقامات پرشکی ولایت ننگرهار در پی حمله سه‌شنبه مرگ حداقل ۱۰نفر از شهروندان را تایید کرده‌اند. تعداد زخمی‌های این حادثه ۴ نفر اعلام شده است. به گفته مقامات، عامل انتحاری مواد منفجره همراه خود را در یک ایستگاه پمپ بنزین منفجر کرده و باعث آتش‌سوزی بزرگی شده است. هنوز هیچ گروهی مسوولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است.

کشته شدن 14عضو «پ‌ک‌ک» در ترکیه و عراق

ستاد کل ارتش ترکیه اعلام کرده در حمله هواپیماهای نظامی به مناطق شرقی این کشور و شمال عراق، 14 عضو حزب کارگران کردستان ترکیه (‌پ‌ک‌ک) کشته شدند. به گزارش ایرنا، عملیات نظامی ترکیه در شمال عراق که از حدود چهار ماه پیش آغاز شده، در هفته‌های اخیر با تعیین هدف تصرف ارتفاعات قندیل در مرز عراق و ایران به اوج خود رسیده و با بمباران مکرر برخی مناطق کوهستانی منطقه ادامه دارد.

زرداری در فهرست ممنوع‌الخروج‌های پاکستان

دادگاه عالی پاکستان طی حکمی وزارت کشور را موظف کرده رییس‌جمهوری سابق و رهبر حزب مردم پاکستان را در فهرست افراد ممنوع‌الخروج قرار دهد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، این حکم در دادگاه عالی و در ارتباط با رسیدگی به پرونده تحقیقات درباره حساب‌های صوری و انتقال چندین میلیارد پول به حساب‌های آصف‌علی زرداری و فریال تالپور رهبری حزب مردم پاکستان صادر شده است.

 

ارسال نظر