استعفای رییس سازمان حفاظت از محیط‌زیست امریکا

۱۳۹۷/۰۴/۱۶ - ۰۱:۱۸:۵۲
کد خبر: ۱۲۵۰۲۲

گروه جهان|

اسکات پرویت مدیر سازمان حفاظت از محیط‌زیست ایالات‌متحده که دونالد ترامپ او را به‌دلیل تلاش‌هایش برای لغو برخی مقررات محیط‌زیست ستایش کرده بود، در پی انتقادات شدید از رفتارها و عملکرد خود استعفا کرد.

رویترز نوشته، اسکات پرویت مهره‌یی در دولت دونالد ترامپ بوده که بیشترین دو قطبی موافقان و مخالفان در رابطه با او شکل گرفته است، چهره‌یی که بسیاری از مقررات و قوانین مربوط به انرژی و صنایع را لغو کرد، ازجمله برنامه باراک اوباما رییس‌جمهور پیشین امریکا، برای کاهش صدور کربن توسط نیروگاه‌ها. وی همچنین از چهره‌های موثر در تصمیم ترامپ برای خروج امریکا از پیمان جهانی پاریس در رابطه با تغییرات اقلیمی بود. رویترز نوشته، پرویت به‌دنبال افشای مسائل جنجال‌برانگیزی همچون استفاده از پروازهای درجه یک از جیب مالیات‌دهندگان، هزینه‌های بی‌حساب و کتاب در رابطه با مسائل امنیتی، نصب اتاقک ضدشنود تلفن به مبلغ ۴۳هزار دلار در دفتر خود و استفاده از موقعیت خود برای دریافت یکسری مساعدت‌ها مثل خانه‌یی که با تخفیف از همسر یک لابی‌گر بخش انرژی اجاره کرده بود، حمایت خود در حلقه نزدیکان ترامپ را از دست داد.

پرویت در نامه استعفای خود نوشته است: «حملات بی‌امان شخصی به من و خانواده‌ام بی‌سابقه هستند و صدمات بسیاری به همه ما وارد آورده است.» ترامپ در شبکه اجتماعی توییتر استعفای اسکات پرویت را اعلام کرده و گفته اندرو ویلر معاون سازمان حفاظت از محیط‌زیست، از دوشنبه به‌طور موقت مدیریت این سازمان را برعهده می‌گیرد. ویلر که از لابی‌گرها در صنعت معدن محسوب می‌شود، انتظار می‌رود سیاست‌های پرویت را دنبال کند. ترامپ در توییتر نوشت: «اسکات خدمات برجسته‌یی انجام داد و من همواره قدردان او هستم.» دموکرات‌ها و فعالان محیط‌زیست از استعفای اسکات پرویت به‌شدت استقبال کرده‌اند.

 

ارسال نظر