کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۴/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۹۴۲

   صدور حکم واگذاری اختیارات جدید به اردوغان

ترکیه به موجب یک حکم ویژه اختیارات جدیدی را به رجب طیب اردوغان رییس‌جمهوری این کشور، در راستای تغییرات مربوط به نظام سیاسی این کشور که براساس آنها انتخابات پارلمانی و ریاست‌جمهوری ماه گذشته میلادی برگزار شد، تفویض کرده است. به گزارش رویترز، این حکم تغییراتی در یک‌سری قوانین مربوط به تاریخ‌های 1924 تا 2017 اعمال کرده و مرجع‌های مربوط به نخست وزیر و دولت را به رییس‌جمهور فعلی و همچنین دولت تحت رهبری رییس‌جمهور تغییر داده است. سمت نخست وزیری در ترکیه قرار است حذف شود تا فرایند گذار به سمت نظام ریاست‌جمهوری در این کشور با برگزاری انتخابات سراسری 24 ژوئن عملی شود.

  اعتراض پاکستانی‌ها به افتتاح سفارت جدید امریکا

سفارت جدید امریکا در پاکستان با وجود اعلام نگرانی نهادهای سیاسی و امنیتی و اعتراض شخصیت‌های مردمی و احزاب و پاکستان، با حضور فرستاده ویژه ترامپ و قائم‌مقام معاون وزیر خارجه امریکا در امور آسیای مرکزی و جنوبی در اسلام‌آباد افتتاح شد. به گزارش اوصاف پاکستان، واشنگتن در شرایطی ساختمان جدید سفارت خود را در اسلام‌آباد افتتاح کرده که هیچ مقام پاکستانی به این مراسم دعوت نشده است. ساخت ساختمان‌های پنج طبقه سفارت امریکا در حساس‌ترین نقطه اسلام‌آباد، با اعتراض برخی از شخصیت‌های دولتی و سیاسی پاکستان روبرو شده است. معترضان بر این باورند که سفارت امریکا تهدیدهای امنیتی را در این منطقه افزایش می‌دهد.

  جزئیاتی از هلاکت پسر البغدادی

یک کارشناس امنیتی عراق جزئیاتی از ماجرای هلاکت پسر ابوبکر بغدادی رهبر گروه تروریستی داعش در شهر حمص منتشر کرده است. به گزارش ایرنا، هاشم الهاشمی گفته حذیفه ابراهیم عواد البدری پسر البغدادی در جریان اقدام به یک حمله انتحاری علیه نیروهای سوری در منطقه المحطه الحراریه در حمص به هلاکت رسیده است. حذیفه متولد 2000 از زنی به نام اسما محمد الکبیسی به‌دنیا آمد و رهبر داعش از 2015 از او به عنوان پیام‌رسان ویژه استفاده می‌کرده است.

   افزایش نیروهای اوکراینی در افغانستان

مقام‌های نظامی اوکراین از افزایش تعداد نیروهای این کشور در افغانستان خبر دادند. به گزارش خبرگزاری صنا، شمار دقیق تعداد نیروهای اوکراینی در افغانستان و تعداد سربازان جدید این کشور که قرار است به افغانستان اعزام شوند تاکنون مشخص نیست. در حال حاضر حدود ۱۵ هزار سرباز خارجی از ۳۹ کشور عضو ناتو در افغانستان حضور دارند که بیشترین آنان سربازان امریکایی هستند.

 

 

ارسال نظر