کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۴/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۸۵۸

بازداشت نماینده

ژنرال دوستم در افغانستان

نظام‌الدین قیصاری نماینده ویژه عبدالرشید دوستم، معاون اول رییس‌جمهوری افغانستان پس از یک درگیری مسلحانه در ولایت فاریاب در شمال افغانستان بازداشت شده است. به گزارش بی‌بی‌سی، قیصاری با رویکردی قلدرمآبانه زبان به اهانت و توهین باز کرده و اعضای جلسه را خائن خوانده و تهدید کرده، آنان را خواهد کشت. پس از این برخوردهای تند لفظی درگیری مسلحانه آغاز شده است. رییس شورای ولایتی فاریاب گفته در درگیری برای بازداشت قیصاری 4 نفر از نگهبانان او کشته و 4 نفر دیگرشان زخمی شدند.

اردن از بهبود روابط با قطر گفت

سخنگوی دولت اردن اخبار منتشر شده در رسانه‌ها مبنی بر مشروط کردن احیای روابط کشورش با قطر برای بهبود روابط دوحه با ریاض و ابوظبی را تکذیب کرده است. به گزارش الخلیج آنلاین، اردن اعلام کرده روابط این کشور با قطر خوب است و مطابق میل‌ دو طرف پیش می‌رود. سخنگوی دولت اردن گفته:«ما از حمایت قطر از کشورمان از طریق سرمایه‌گذاری و انجام پروژه‌های زیربنایی به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار همچنین فراهم کردن ده‌ها هزار فرصت شغلی برای اردنی‌های مقیم دوحه تشکر می‌کنیم.»

آنکارا: فعلا در عفرین می‌مانیم

سخنگوی وزارت‌ خارجه ترکیه اعلام کرده، حضور آنکارا در عفرین با هدف رشد و توسعه این منطقه برای مدتی ادامه خواهد داشت. به گزارش سیریانیوز، حامی آکسوی گفته در عفرین سوریه اوضاع به حالت عادی خود بازگشته است، اما حضور ترکیه در این منطقه برای انجام اقدامات

در راستای رشد و توسعه آن برای مدتی ادامه خواهد داشت. ارتش ترکیه با همکاری شورشیان ارتش آزاد سوریه پس از هفته‌ها عملیات نظامی بر روستاها و شهرک‌های عفرین در ۱۸مارس کنترل یافت.

12 تروریست در پاکستان اعدام می‌شوند

فرمانده ارتش پاکستان، حکم اعدام صادر شده از سوی دادگاه‌های نظامی این کشور برای 12متهم به انجام اقدامات تروریستی را به عنوان حکم نهایی تایید کرد. به گزارش ایرنا، این تروریست‌ها به‌ دلیل دست داشتن در کشتار 34نفر ازجمله غیرنظامیان و نیروهای نظامی و انتظامی پاکستان مجرم شناخته شده‌اند. تایید حکم اعدام این تروریست‌ها همچنین تعدادی دیگر در ماه‌های اخیر از سوی ژنرال قمر جاوید باجوا، فرمانده کنونی ارتش پاکستان حکایت از آن دارد که روند محاکمه تروریست‌ها در دادگاه‎های نظامی این کشور همچنان ادامه دارد.

 

ارسال نظر