کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۴/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۶۲۷

کمک اروپا به ترکیه برای ممانعت از ورود مهاجران

اتحادیه اروپا کمکی سه میلیارد دلاری را دراختیار دولت ترکیه قرار می‌دهد. به گزارش وستی، دونالد تاسک رییس شورای اروپا، گفته سران اتحادیه اروپا تصمیم گرفتند برای مبارزه با بحران مهاجرت سه میلیارد یورو به ترکیه و 500 میلیون یورو به صندوق حمایتی اروپا در آفریقا اختصاص دهند. پیش‌تر اتحادیه اروپا در توافقی با دولت ترکیه در سال ۲۰۱۵ میلادی وعده داده بود تا کمکی

۶ میلیارد یورویی را برای مبارزه با پدیده مهاجرت به اروپا از طریق ترکیه اختصاص دهد. سواحل ترکیه از مسیرهای مهم ترانزیتی گروه‌های مهاجر به اتحادیه اروپا محسوب می‌شوند که بیشتر اتباع کشورهای خاورمیانه همچون افغانستان، ایران و عراق برای رساندن خود به اروپا از آن استفاده می‌کنند.

ترور فرمانده نیروهای ویژه پلیس افغانستان

عزیزالله کاروان فرمانده نیروهای ویژه پلیس در ولایت پکیتکا در کابل ترور شد. به گزارش یورونیوز، کاروان که همراه خانواده خود به پارک فردوسی کابل رفته بود، توسط مهاجم ناشناس ترور شد. این پارک در محله مکروریان سوم کابل قرار دارد که از محلات مرکزی و امن این شهر محسوب می‌شود. طالبان مسوولیت این حمله را برعهده گرفته است. او از ۳۸ سوءقصد طالبان نجات یافته بود.

عراق با داعشی‌ها مذاکره نمی‌کند

نخست‌وزیر عراق اعلام کرده ارتش اعضای داعش را در هر جایی حتی مناطق کوهستانی تعقیب می‌کند و هرگز با آنها مذاکره نخواهد کرد. به گزارش سومریه‌نیوز، حیدر عبادی نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق با درخواست از عراقی‌ها برای اتحاد با یکدیگر گفته: «برخی تصور می‌کنند که با اعضای داعش مذاکره می‌کنیم که این امر خیالی باطل است. در گذشته با این امر مخالفت کردیم و امروز هم مخالفت می‌کنیم، جزای عناصر گروه تروریستی داعش مرگ است.» فرمانده کل نیروهای مسلح عراق وعده داده عاملان جنایت‌ در مسیر کرکوک-دیالی اعدام خواهند شد.

تداوم کاهش ارزش پول ملی پاکستان

کاهش ارزش روپیه پاکستان در برابر دلار امریکا همچنان ادامه دارد و به 124 روپیه برابر هر دلار رسیده است. به گزارش ایرنا، در حالی که دولت موقت پاکستان این روزها خود را برای برگزاری انتخابات آماده می‌کند با مشکل جدی کاهش شدید ارزش پول ملی روبه‌روست. همچنین بدهی‌های خارجی پاکستان نیز روند صعودی داشته و در حال حاضر به بیش از دو تریلیون روپیه رسیده است.

 

ارسال نظر