سفر 3 ‌روزه هیلی به هند برای ارتقای روابط با دهلی‌

۱۳۹۷/۰۴/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۳۷۶

گروه جهان|

براساس اعلام هیات نمایندگان امریکا در سازمان ملل، نیکی هیلی دیروز سه‌شنبه سفر 3روزه خود به هند را آغاز کرده است تا طی آن روابط میان امریکا و این کشور آسیایی را ارتقا دهد.

به نوشته روزنامه «نیو ایندین اکسپرس» براساس اعلام هیات نمایندگان امریکا در سازمان ملل، نماینده دایم امریکا در سازمان ملل قرار است در این سفر با مقامات ارشد دولت هند و سازمان‌های مردم نهاد و رهبران دینی دیدار و بر ارزش‌های مشترک آنها با امریکا و اتحاد قدرتمند با مردم هند تاکید کند. همچنین قرار است، هیلی درباره ارتقای سطح روابط امریکا و هند با گروهی از رهبران دولتی و تجاری و نمایندگان دانشجویان و جامعه مدنی گفت‌وگو کند.

با وجود فراز و نشیب‌های روابط هند و امریکا در دوره جنگ سرد، روابط فعلی دو کشور در زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی و نظامی بسیار گسترده است. دولت ترامپ سعی دارد که روابط خود با هند را بیشتر گسترش دهد و از این روابط در اجرای استراتژی مربوط به حوزه هند و اقیانوس آرام و کمک به ثبات افغانستان استفاده کند. نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند در دیدار اخیر خود با دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری ایالات متحده گفت که دو کشور برای تامین امنیت و ثبات در افغانستان تلاش خواهند کرد.

هیلی که خود دارای اصالت هندی است این سفر را در آستانه گفت‌وگوهای ۲+۲ میان وزرای خارجه و دفاع دو کشور انجام داده است. مایک پومپئو، وزیر امور خارجه و جیمز ماتیس، وزیر دفاع امریکا قرار است در تاریخ ۶ جولای در واشنگتن با همتایان هندی خود دیدار کنند. این درحالی است که سیاست‌های ترامپ در زمینه اعمال تعرفه مازاد بر کالاهای وارداتی به این کشور علاوه بر چین و اتحادیه اروپا و بسیاری از دیگر کشورها، خشم هند را نیز برانگیخته است. دهلی‌نو از 4 اگوست تعرفه‌های جدیدی بر واردات برخی کالاهای امریکا اعمال و مقررات جدیدی در این زمینه وضع کرده است.

 

ارسال نظر