عوارض 241میلیون دلاری هند بر ۳۰کالای امریکایی

۱۳۹۷/۰۳/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۸۰۸

گروه جهان|

دولت نارندرا مودی نخست‌وزیر هند با پر کردن فرم‌های سازمان تجارت جهانی اعلام کرده که بر ۳۰ کالای وارداتی از امریکا تعرفه‌ ۵۰درصدی به ارزش 241میلیون دلار وضع کرده است.

به گزارش سی‌ان‌ان، هند اعلام کرده که در اقدامی تلافی‌جویانه مقابل وضع تعرفه بر واردات فولاد و آلومینیوم از سوی امریکا، امتیازات تجاری این کشور را تعلیق و برای ۳۰ کالای وارداتی از امریکا تعرفه‌یی تا ۵۰درصد وضع می‌کند. در فهرست ۳۰کالای امریکایی که دهلی‌نو تهیه کرده موتورسیکلت‌های با حجم موتور بالای ۸۰۰ سی‌سی نیز دیده می‌شود که با تعرفه‌ ۵۰درصدی مواجه خواهند شد؛ واردات سیب نیز با تعرفه‌ ۲۵درصدی و واردات بادام و گردو هم با تعرفه‌ ۲۰درصدی روبه‌رو می‌شوند. دهلی‌نو هفته گذشته در نامه‌یی که به سازمان تجارت جهانی ارسال کرد، این سازمان را از اقدام خود آگاه کرده است. گفته شده، مجموع افزایش تعرفه‌ واردات برای تمام کالاهای این فهرست باعث می‌شود، هزینه واردات برای امریکا ۲۴۰میلیون دلار افزایش یابد که این همان میزانی است که هند از اقدامات محافظه‌کارانه دونالد ترامپ آسیب می‌بیند.

دونالد ترامپ ماه مارس برای تمام واردات فولاد و آلومینیومی که به ایالات ‌متحده وارد می‌شود، تعرفه‌ ۲۵ و ۱۰درصدی وضع کرد. در حالی که برخی کشورها نسبت به این قانون معاف شدند، برای هند این‌گونه نشد. پیش از این هند اعلام کرده بود که در ۲۱ ژوئن اقدامات تلافی‌جویانه خود را اجرا خواهد کرد. دونالد ترامپ در نشست اخیر هفت گروه صنعتی در کانادا از خشم خود نسبت به روابط تجاری ناعادلانه خارجی با هند سخن گفت و تاکید کرد که درباره هند برخی تعرفه‌ها تا ۱۰۰درصد است. ترامپ گفته بود: «100درصد! و ما هیچ تعرفه‌یی وضع نکرده‌ایم. ما نمی‌توانیم این کار را ادامه دهیم. ما مثل قلکی هستیم که همه از آن دزدی می‌کنند.»

 

ارسال نظر