کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۳/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۶۴۸

امارات، قطر را به سیاسی‌کاری ورزشی متهم کرد

وزیر مشاور در امور خارجه امارات در حمایت از عربستان، مقام‌های قطری را به سیاسی کردن کانال‌های ورزشی تلویزیون این کشور متهم کرد. به گزارش روسیاالیوم انور قرقاش گفته:«ورزش برد و باخت دارد. طرف مغشوش و سردرگم، کانال‌های ورزشی خود را سیاسی می‌کند و آزادی عمل را به مزدوران و جیره‌خوارانش می‌دهد.» شبکه الجزیره قطر در اظهاراتی تمسخرآمیز علت شکست سنگین پنج بر صفر عربستان در برابر روسیه را سرگرم بودن ریاض به موضوع میزبانی جام جهانی 2026 توسط امریکا، کانادا و مکزیک و مخالفت با میزبانی این مسابقات توسط مراکش مربوط دانستند.

ورود ائتلاف عربستان به فرودگاه حدیده یمن

نیروهای ائتلاف عربی به رهبری عربستان شنبه وارد فرودگاه بندر حدیده در غرب یمن شدند. حدیده بزرگ‌ترین بندر است و نهادهای حقوق بشری و سازمان ملل نسبت به قتل‌عام غیرنظامیان در پی تجاوزهای نیروهای ائتلاف عربی هشدار داده‌اند. به گزارش یورونیوز، یک منبع نظامی وابسته به دولت یمن گفته، نیروهای ائتلاف نظامی تحت رهبری عربستان فرودگاه حدیده را محاصره کرده‌اند اما هنوز کنترل آن را در اختیار نگرفته‌اند. درگیری در اطراف فرودگاه حدیده منجر به بسته شدن دروازه شمالی شهر شده است. درگیری‌ها بر سر کنترل این شهر می‌تواند منجر به قطع تنها راه دریافت کمک‌های بشردوستانه برای بسیاری از غیرنظامیان شود.

کابل مرگ رهبر طالبان پاکستان را تایید کرد

مقام‌های امریکایی می‌گویند، پناهگاه ملا فضل‌الله در خاک افغانستان را هدف حمله قرار داده‌اند. وزارت دفاع افغانستان کشته شدن رهبر طالبان پاکستان توسط هواپیمای بدون سرنشین متعلق به امریکا را تایید کرد. پناهگاه ملا فضل‌الله در ولایت کنر و در نزدیکی مرز افغانستان و پاکستان هدف حمله قرار گرفته است. ملا فضل‌الله سال ۲۰۱۳ به عنوان رهبر تحریک طالبان در پاکستان برگزیده شد.

درخواست برگزاری نشست سیاسی جامع در عراق

رییس حزب دموکرات کردستان عراق با تاکید بر اینکه عراق برای آغاز گفت‌وگویی به ‌منظور اجرای قانون اساسی به مشاکت همه گروه‌ها و احزاب سیاسی نیاز دارد خواستار برگزاری یک نشست جامع با حضور همه گروه‌های سیاسی عراق و اقلیم کردستان شد. به گزارش النشرة، مسعود بارزانی از همه گروه‌های سیاسی برای برگزاری نشستی جهت دستیابی به راه‌حلی مسالمت‌آمیز و منطقی برای مشکلات و پایان دادن به آنها و کنار زدن اختلافاتی که این کشور سال‌هاست با آنها مواجه است، دعوت کرده است.

 

ارسال نظر