دریچه

۱۳۹۷/۰۳/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۴۷۶

 کوهستان به دست طالبان افغانستان افتاد

شهرستان کوهستان در افغانستان به دست نیروهای طالبان افتاده است. به ‌گزارش ایرنا، همزمان با شروع آتش‌بس یکجانبه کابل با طالبان، استانداری فاریاب اعلام کرده طالبان ساختمان فرمانداری و فرماندهی پلیس را به آتش کشیده‌اند. گفته شده، اجساد فرماندار و 6 نیروی پلیس در اختیار طالبان است و

9 نفر نیز مفقود شده‌اند. آتش‌بسی که کابل با طالبان اعلام کرده از سه‌شنبه تا 5 روز بعد از عید فطر تعیین شده و طالبان هم آتش‌بس خود را برای 3 روز تعطیلات عید تنظیم کرده است.

 افزایش قیمت فرآورده‌های نفتی در پاکستان

در آستانه تعطیلات عید فطر در پاکستان، دولت انتقالی باتوجه به افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی، قیمت سوخت و فرآورده‌های نفتی را بار دیگر افزایش داد. بر این اساس قیمت بنزین با افزایش 4.26روپیه‌یی به‌ازای هر لیتر از 87.7 روپیه به 91.96 روپیه افزایش یافت. بهای گازوییل نیز افزایش 6.55روپیه‌یی داشته است. نرخ‌های جدید سوخت پاکستان از اکتبر 2014 به بالاترین سطح خود رسیده است.

 آنکارا: غرب می‌خواهد تسلیم صندوق بین‌المللی پول باشیم

مشاور ارشد رییس‌جمهوری ترکیه گفته غربی‌ها به‌دنبال تسلیم شدن ترکیه در برابر صندوق بین‌المللی پول هستند و با نزدیک شدن انتخابات نیز فشارهای همه‌جانبه اقتصادی تشدید می‌شود. به گزارش استار، ییغیت بولوت گفته: «پس از انتخابات و استقرار نظام جدید حکومتی راه استقلال کامل ترکیه از غرب هموار خواهد شد.» به عقیده ناظران، افزایش اختیارات پولی و مالی اردوغان در سیستم جدید حکومتی که قرار است پس از انتخابات به اجرا درآید از دلایل تشدید بحران ارزی در ترکیه بوده است.

 انصراف عربستان از خرید اس400

عربستان تحت فشار امریکا از خرید سامانه دفاع موشکی اس400 منصرف شده است. به گزارش روسیا الیوم، سعودی‌ها برای خرید این سامانه درخواست داده بودند اما تحت فشارهای مستمر امریکا از پیگیری این موضوع منصرف شدند. ترکیه هم که درخواست دریافت این سامانه را کرده تحت فشار امریکاست اما همچنان مصمم به دریافت این سامانه است.

 شکایت قطر از امارات به دیوان بین‌المللی دادگستری

قطر به‌دلیل نقض کنوانسیون بین‌المللی مرتبط با تبعیض نژادی از امارات متحده عربی به دیوان بین‌المللی دادگستری شکایت کرده است. به گزارش رویترز، قطر در این شکایت مدعی شده امارات کنوانسیون بین‌المللی رفع انواع تبعیض نژادی را درمورد اتباع و نهادهای قطری در این کشور نقض کرده است.

 

 

ارسال نظر