مناقشات امریکا و کوبا بر سر حملات صوتی ادامه دارد

۱۳۹۷/۰۳/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۳۹۶

گروه جهان

سفارت امریکا به وزارت امور خارجه کوبا در مورد بیماری ناشناخته دو دیپلمات امریکایی خبر داده که ظاهرا شبیه حملات صوتی پیشین علیه کارکنان سفارت در هاوانا است.

به گزارش رویترز، وزارت خارجه کوبا اعلام کرد مسائل مربوط به حملات مشکوک صوتی به دیپلمات‌های امریکایی در هاوانا همچنان با ابهاماتی مواجه و این موضوع به معمایی حل نشده تبدیل شده است. این بیانیه وزارت خارجه کوبا در حالی منتشر شد که وزارت خارجه امریکا اخیرا گزارش داده دو کارمند کنسولگری این کشور در هاوانا با علائم بیماری مشابه پرونده حملات مشکوک صوتی به دیپلمات‌های امریکایی در اواخر سال 2016 مواجه شده‌اند. وزارت امور خارجه کوبا تاکید کرد اگرچه همانند موارد قبلی امکان دسترسی کارشناسان کوبایی به دیپلمات‌هایی که ادعا می‌شود آسیب دیده‌اند وجود ندارد، اما هاوانا آماده است با مقامات امریکایی جهت روشن شدن این وضعیت و ارائه بهترین مراقبت‌های پزشکی، همکاری کند. دولت امریکا ادعا کرده تا ماه آگوست ۲۰۱۷ میلادی ۲۴ نفر از دیپلمات‌های این کشور تحت تاثیر عوامل ناشناخته با علایمی همچون تهوع، سرگیجه و از دست دادن شنوایی به پزشکان امریکایی مراجعه کرده‌اند و در برخی موارد نشانه‌های آسیب مغزی در آنان شناسایی شده است. امریکا به‌دلیل این حملات مشکوک صوتی شمار کارکنان دیپلماتیک خود را در کوبا کاهش داد و 17 دیپلمات کوبایی را از واشنگتن اخراج کرد. وزارت امور خارجه امریکا نیز به شهروندان این کشور در مورد سفر به کوبا هشدار داده است.

وزارت خارجه کوبا در بیانیه جدید خود اعلام کرد که مساله ادعایی حمله صوتی به دیپلمات‌های امریکایی در هاوانا با اهداف سیاسی مطرح شده، چون پس از بیش از یک‌سال و نیم از تحقیقات توسط دولت‌های هاوانا و واشنگتن، هیچ نشانه معتبر و نتیجه علمی ادعاهای کاخ سفید علیه کوبا را تایید نکرده‌اند.

 

ارسال نظر