حمله سایبری چین به یک زیردریایی امریکایی

۱۳۹۷/۰۳/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۳۱۹

گروه جهان

 هکرهای دولت چین به رایانه‌های یکی از شرکت‌های طرف قرارداد با نیروی دریایی ایالات متحده آسیب وارد آورده و اطلاعات حساس بسیاری را ربوده‌اند.

به ‌گزارش واشنگتن‌پست، در این اقدام مقادیر زیادی از داده‌های بسیار حساس مربوط به طرح‌های جنگی زیردریایی ازجمله طرح‌های موشک‌های ماورای صوت ضد کشتی برای استفاده در زیردریایی‌های امریکا هک شده است. گفته شده، هکرها یک شرکت طرف قرارداد مرکز جنگ زیردریایی نیروی دریایی امریکا را هدف قرار داده‌اند که مقر آن در نیوپورت ایالت رودآیلند است. در گزارش واشنگتن‌پست اما به نام این شرکت اشاره نشده است. هکرها اطلاعاتی به اندازه ۶۱۴گیگابایت را سرقت کرده‌اند که به پروژه‌یی به نام «اژدهای دریا» مرتبط است. این اطلاعات همچنین شامل داده‌های اتاق رادیو زیردریایی و سامانه‌های رمزنگاری می‌شود. واشنگتن‌پست نوشته که نیروی دریایی به آنها گفته که انتشار این جزئیات می‌تواند امنیت ملی را به خطر بیندازد و از این رو از انتشار آن خودداری شده است. مقام‌های دولت امریکا-که گزارش واشنگتن‌پست از قول آنها نقل شده اما به نام آنها اشاره نشده است- عنوان کرده‌اند که حملات سایبری هکرهای چینی ماه‌های ژانویه و فوریه انجام گرفته و اکنون نیروی دریایی و اف‌بی‌آی(پلیس فدرال امریکا) به بررسی ابعاد ماجرا مشغول هستند. رویترز نیز به نقل از یک مقام نیروی دریایی امریکا نوشته طبق قوانین فدرال، شرکت‌ها به محض اینکه متوجه یک حمله سایبری به شبکه‌های خود بشوند که حاوی اطلاعات محرمانه است باید دولت را از ماجرا با خبر کنند. وی اما از توضیحات بیشتر درباره ابعاد این رخداد خودداری کرده و گفته که هنوز زمان آن نرسیده است.

سفارت چین در ایالات متحده گفته از ماجرا بی‌خبر است. سخنگوی سفارت چین همچنین عنوان کرده که دولت چین همواره تلاش کرده از امنیت سایبری محافظت کند و طبق قانون به ‌شدت مخالف هر گونه حمله سایبری است و با آن مقابله می‌کند.

 

ارسال نظر