امیدواری «ترزا می» ‌به تصویب قانون برگزیت در مجلس عوام

۱۳۹۷/۰۳/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۳۱۸

گروه جهان

 خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا ظرف چند روز آینده در مجلس عوام مطرح خواهد شد و ترزا می ‌نخست‌وزیر این کشور امیدوار است که قانونگذاران برگزیت را به‌ صورت یک قانون به تصویب برسانند.

به‌ گزارش رویترز، ترزا می ‌شنبه ابراز امیدواری کرد که قانونگذاران بریتانیا اهمیت تصویب قانونی را که بر اساس آن عضویت این کشور در اتحادیه اروپا لغو می‌شود، درک کنند. این قانون قرار است در چند روز آینده در پارلمان این کشور مطرح شود. ترزا می ‌در کنفرانس مطبوعاتی در کانادا در حاشیه نشست گروه هفت گفت: «امیدوارم که همه قانونگذاران مجلس عوام اهمیت به تصویب رسیدن این قانون را در نظر بگیرند.»

نخست‌‌وزیر بریتانیا همچنین در پایان این نشست دو روزه از موضع مشترک شرکت‌کنندگان درباره حفظ تحریم‌ها علیه روسیه استقبال کرد و از توافق برای تشدید تحریم‌ها در صورت نیاز خبر داد. ترزا می ‌بار دیگر روسیه را به‌طور غیرمستقیم مسوول مسمومیت «سرگئی اسکریپال» جاسوس اسبق روس در بریتانیا دانست و بر پاسخ یکپارچه جامعه جهانی به «اقدامات مخرب» و «تهدید علیه ارزش‌های دموکراتیک» تاکید کرد.

در جریان مسمومیت اسکریپال علاوه بر بریتانیا، امریکا و شمار زیادی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا تعدادی از دیپلمات‌های روسی را جاسوس معرفی و از کشور خود اخراج کردند. با این حال رییس‌جمهوری امریکا روز شنبه بازگشت روسیه به گروه هفت را خواستار شد که این پیشنهاد از سوی دیگر اعضای اروپایی از جمله بریتانیا، فرانسه و آلمان چندان مورد استقبال قرار نگرفت.

نخست‌وزیر بریتانیا در بخش دیگری از سخنان خود درباره ضرورت توجه به رویکرد چندجانبه‌گرایی در نظام تجارت جهانی اشاره کرد. او بار دیگر افزایش تعرفه امریکا بر واردات فلزات را غیرمنطقی و تاسفبار خواند و گفت: این امر باعث کاهش بهره‌وری و نوآوری می‌شود و رقابت‌پذیری را تضعیف می‌کند.

 

 

ارسال نظر