سنگین‌تر شدن پرونده ارتباط ستاد ترامپ با روسیه

۱۳۹۷/۰۳/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۲۳۵

گروه جهان| پل منافارت، رییس سابق ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ از سوی بازرس ویژه رابرت مولر به اتهام جدیدی متهم شده و به دادگاه رفته است. منافارت و دستیار ارشدش به تلاش برای اختلال در روند قضایی متهم شده‌اند.

به‌ گزارش بی‌بی‌سی، رابرت مولر بازرس ویژه تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات امریکا علاوه بر ارائه شکواییه جدید به دادگاه علیه پل منافارت از کنستانتین کیلمنیک، دستیار ارشد روسی منافارت هم به اتهام تلاش برای اختلال در روند قضایی شکایت کرده است. هفته گذشته گزارش شده بود منافارت با چند نفر از شاهدان مرتبط با پرونده‌های قضایی‌ علیه او تماس گرفته و تلاش کرده به آنها دیکته کند که در دادگاه چه بگویند.

رییس سابق ستاد انتخاباتی ترامپ با چندین اتهام ازجمله پولشویی، دروغ گفتن به اف‌بی‌آی، لابی‌گری بدون مجوز برای دول خارجی و اختلال در روند قضایی روبه‌رو است اما فعلا خود را در برابر همه این اتهام‌ها بی‌گناه خوانده است. این لابی‌گر و فعال سیاسی در واشنگتن قرار است، ماه آینده در برابر دادگاه برای رسیدگی به بخشی از اتهام‌هایش حاضر شود. بازرس مولر از پل منافارت ۶۹ ساله در دو دادگاه جداگانه، واشنگتن و ویرجینیا شکایت کرده و او بنابر ماهیت اتهام‌هایش باید در هر کدام از دادگاه‌ها به طور جداگانه حاضر شود. او متهم است که بدون اعلام به اف‌بی‌آی و ثبت‌نام رسمی به عنوان لابی‌گر در اوکراین به رییس‌جمهور سابق این کشور برای پیروزی در انتخابات کمک کرده و از این بابت میلیون‌ها دلار درآمد کسب کرده است. درآمدی که سپس بدون مطلع کردن اداره مالیات به امریکا آورده و اکنون به پولشویی متهم شده است.

قطورتر شدن پرونده ارتباط ستاد ترامپ با روسیه در شرایطی است که رییس‌جمهوری امریکا احتمال استفاده از اختیاراتش برای عفو او را رد نکرده اما گفته:«هنوز محکومیتی صادر نشده که بتوان در مورد عفو صحبت کرد.» قاضی دادگاه با لغو کردن وثیقه ۱۰میلیون دلاری منافارت اجازه داده او فعلا به شرط خارج نشدن از کشور آزاد بماند اما با طرح اتهام جدید درباره تماس با شاهدان و تلاش برای دیکته کردن اطلاعات به آنها ممکن است بازرس مولر و تیم بازرسان پرونده ترامپ- روسیه موفق شوند، منافارت را بازداشت و تا زمان دادگاه روانه زندان کنند.

 

ارسال نظر