کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۳/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۹۲۸

سفر سعد حریری به عربستان

نخست‌وزیر مکلف لبنان در سفری چند روزه به عربستان رفته است. به ‌گزارش رای‌الیوم، این دومین سفر سعد حریری به عربستان از زمان استعفایش در چهارم نوامبر است. حریری قبلا استعفایش را از ریاض اعلام کرد اما بعدا با میانجیگری فرانسه استعفا را پس گرفت. پس از برگزاری انتخابات پارلمانی لبنان او برای سومین‌بار مامور به تشکیل کابینه شده است. این سفر در حالی انجام گرفته که وی رایزنی‌های پارلمانی خود را برای تشکیل دولت آینده پایان داده است.

ترکیه: امریکا اف-‌۳۵ ندهد از کشورهای دیگر می‌خواهیم

وزیر خارجه ترکیه اعلام کرده اگر امریکا اجازه فروش اف-‌۳۵ را صادر نکند، از کشور دیگری می‌خواهند تا به آنها کمک کند. به‌ گزارش رویترز، کمیته سنای امریکا اخیرا نسخه‌یی از لایحه سیاست‌گذاری دفاعی به مبلغ ۷۱۶میلیارد دلار را تصویب کرده شامل اقداماتی برای جلوگیری از فروش جنگنده به ترکیه می‌شود؛ اقدامی که باعث افزایش تنش میان این دو کشور عضو ناتو می‌شود. روابط بین امریکا و ترکیه در ماه‌های اخیر به‌ دلایلی دچار تنش شده که ازجمله آن می‌توان به تصمیم ترامپ در انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به قدس و همچنین سیاست امریکا در قبال سوریه اشاره کرد.

اعتصاب در اردن در اعتراض به قانون مالیات

بخش‌های مختلف اردن بنا به‌ دعوت سندیکاهای شغلی، بخش صنعت، کشاورزی و آموزش در اعتراض به ایجاد تغییرات در قانون مالیات بر درآمد، دست به اعتصاب زدند. به ‌گزارش الحیات، منابع رسمی اعلام کرده‌اند دولت با کارکنانی که اعتصاب کنند براساس نظام خدمات مدنی و احکام مربوط به آن برخورد خواهد کرد.

حمله داعش به شرق سامرا

منابع عراقی از کشته و زخمی شدن پنج نفر از نیروهای پلیس فدرال در حمله داعش به شرق سامرا خبر دادند. به گزارش سومریه‌نیوز، گروهی از عناصر داعش به نقاط مختلفی در منطقه الجلام واقع در شرق سامرا یورش آوردند و در درگیری میان داعش با نیروهای پلیس فدرال در این منطقه سه نفر از نیروهای پلیس کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند.

دعوت مرکل از اردوغان برای سفر به آلمان

صدراعظم آلمان، رجب طیب اردوغان را دعوت کرده تا پس از انتخابات 24 ژوئن ترکیه به برلین برود. به گزارش آناتولی، مولود چاووش‌اوغلو وزیر خارجه ترکیه طی سفر خود به دوسلدورف برای شرکت در بیست‌وپنجمین سالگرد به آتش کشیدن محل اقامت مهاجران ترکیه‌یی در شهر زولینگن آلمان به دست چند جوان آلمانی در سال 1993 گفت: دعوت آنگلا مرکل صدراعظم آلمان را به اردوغان می‌رساند.

 

ارسال نظر