مکزیک قصد پرداخت هزینه ساخت دیوار را ندارد

۱۳۹۷/۰۳/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۹۲۶

گروه جهان|

پس از آنکه دونالد ترامپ رییس‌جمهوری امریکا مکزیک را متهم کرد که «هیچ» اقدامی برای جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی به ایالات متحده انجام نداده است، انریکه پنانیتو رییس‌جمهوری مکزیک در صفحه توییتر خود نوشت که کشورش «هرگز» هزینه ساخت دیواری در مرز با امریکا را نخواهد پرداخت.

به گزارش یورونیوز، رییس‌جمهوری امریکا که در جمع هواداران خود در ایالت تنسی سخنرانی می‌کرد بار دیگر وعده خود در زمان کارزار انتخاباتی سال ۲۰۱۶ مبنی بر پرداخت هزینه ساخت دیوار در مرز جنوبی توسط مکزیک را تکرار کرد. ساخت دیوار در مرز با مکزیک برای جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی از این کشور یکی از وعده‌های اصلی ترامپ در جریان کارزار انتخابات ریاست‌جمهوری بود. رییس‌جمهوری امریکا در سخنان خود گفت: «آنها واقعا هیچ کاری برای جلوگیری از عبور ساکنان هندوراس و کشورهای دیگر از مکزیک انجام نمی‌دهند. هیچ قدمی برای کمک به ما برنمی‌دارند.» او در ادامه افزود: «من نمی‌خواهم مشکلی ایجاد کنم، اما مکزیک دیر یا زود این پول را خواهد داد.»

ساعاتی پس از این اظهارات، پنانیتو در صفحه توییتر خود نوشت که کشورش هرگز هزینه ساخت دیوار در مرز مشترک با امریکا را نمی‌پردازد: «آقای ترامپ! خیر. مکزیک برای این دیوار هیچ پولی پرداخت نخواهد کرد. با احترام، مکزیک.» طول مرز امریکا و مکزیک ۳۱۰۰کیلومتر است که تاکنون در حدود هزار کیلومتر از آن دیوار مرزی کشیده شده است.

تنش لفظی بین روسای‌جمهور امریکا و مکزیک در حالی روی می‌دهد که دو کشور در حال مذاکره تجاری با یکدیگر هستند. ترامپ پس از ورود به کاخ سفید بازنگری در توافقنامه همکاری آزاد امریکای شمالی (نفتا) را خواستار شده که مکزیک و کانادا از دیگر اعضای آن هستند.

 

ارسال نظر