کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۳/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۴۵۴

 درخواست لندن برای مذاکره با طالبان

وزیر دفاع بریتانیا اعلام کرده که برای برقراری صلح پایدار در افغانستان مذاکرات رسمی لندن با طالبان ضروری است. به گزارش تلگراف، گاوین ویلیامسون در حضور نمایندگان پارلمان ضمن تاکید بر اهمیت برقراری صلح در افغانستان گفته: «برای برقراری صلح پایدار در افغانستان، بریتانیا باید مذاکراتی رسمی با طالبان داشته باشد.» ویلیامسون گفته لندن متعهد می‌شود تا انتخابات پیش‌رو در افغانستان که اواخر سال جاری برگزار خواهد شد در محیطی صلح‌آمیز انجام شود. گفته شده، کابل از مذاکرات صلح بی‌قید و شرط با طالبان استقبال کرده است.

 امارات: در انتخابات امریکا دخالت نداشتیم

در پی انتشار گزارشی در مورد ملاقات پسر رییس‌جمهوری امریکا با نماینده شاهزاده‌های امارات و عربستان سعودی مبنی‌بر اثرگذاری آنها بر نتیجه انتخابات 2016 انور قرقاش، وزیر خارجه امارات گفته کشورش نفوذی در این انتخابات نداشته است. نیویورک‌تایمز گزارشی درباره ملاقات جورج نادر یک تاجر امریکایی- لبنانی و پسر ارشد ترامپ در آگوست 2016 را منتشر کرده که در آن نادر به پسر ترامپ گفته بود، رهبران کشورهای عربی مشتاق کمک به ترامپ هستند.

 درآمد کلان داعش از پودر اطفال در افغانستان

سازمان بین‌المللی حقوق بشر «شاهد جهانی» اعلام کرده، داعش پودر تالک را به طور غیرقانونی استخراج کرده و از طریق پاکستان به اروپا و امریکا می‌فرستند. به گزارش نیویورک‌پست، داعش سالانه از این طریق صدها هزار دلار درآمد دارد. طبق آمار وزارت معدن و صنایع افغانستان حدود 500 هزار تن پودر تالک در محصولاتی از قبیل، پودر کودکان و مواد رنگ‌آمیزی در 3ماهه نخست سال جاری میلادی از این کشور صادر شده است.

 غنی به دخالت در امور کمیسیون انتخابات متهم شد

معاون کمیسیون انتخابات افغانستان گفت: محمداشرف غنی رییس‌جمهور در کار این نهاد دخالت می‌کند. به گزارش آناتولی، معاذالله دولتی، رییس‌جمهوری افغانستان را متهم کرده که به اعضای کمیسیون انتخابات فشار آورده و آنها را تهدید به اخراج کرده است. دولتی گفته: «غنی اعضای کمیسیون انتخابات که با نصب برچسب در کپی شناسنامه مخالف بودند را در حضور سفیر امریکا و نماینده سازمان ملل در افغانستان تهدید به اخراج کرده است.» انتخابات پارلمانی افغانستان اکتبر سال جاری میلادی برگزار می‎شود.

 

ارسال نظر