کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۲/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۸۸۲

تداوم پیشتازی فهرست مقتدی صدر

نتایج اولیه شمارش ۹۱درصد آرای انتخابات پارلمانی در ۱۶ استان از ۱۸ استان عراق نشان می‌دهد که فهرست مورد حمایت مقتدی صدر، روحانی شیعه همچنان پیشتاز است. به‌ گزارش رویترز در نخستین انتخابات سراسری در عراق پس از شکست داعش فهرست مورد حمایت هادی عامری، فرمانده حشدالشعبی در رده دوم قرار دارد. نتایجی که بامداد سه‌شنبه اعلام شد مربوط به ۱۶ استان بود و نتایج دو استان کرکوک و دهوک با تاخیر اعلام می‌شود. فهرست حیدرالعبادی نیز در مقام سوم قرار دارد با این حال شانس او برای تشکیل دولت زیاد است.

حمله سنگین طالبان به ولایت فراه

مقام‌های رسمی و ساکنان محلی افغانستان از درگیری میان طالبان و نیروهای پلیس در ولایت فراه در غرب این کشور خبر داده‌اند. به گزارش رویترز حمله طالبان از ساعت دو بامداد به وقت محلی و از چند نقطه آغاز شده است. گفته شده، شورشیان با راه‌اندازی ایستگاه‌های بازرسی در خروجی‌های شهر و با کنترل کارت‌های هویت افراد، مانع فرار ساکنان از شهر می‌شوند. همه مدارس، اداره‌های دولتی و مغازه‌های فراه تعطیل شده است. چند راه قاچاق تریاک از افغانستان از ولایت فراه می‌گذرد و والی آن نیز در ماه ژانویه به دلیل بدتر شدن وضعیت امنیتی این منطقه و فساد و دخالت سیاسی، استعفا کرده بود.

ترکیه از ساکنان عفرین انگشت‌نگاری می‌کند

ارتش ترکیه با ایجاد مراکزی در ورودی‌های عفرین در سوریه از ساکنان این منطقه انگشت‌نگاری و از چهره آنها تصویربرداری می‌کند. به گزارش ایرنا، ارتش ترکیه با ایجاد مراکزی در ورودی‌های عفرین از ساکنان کرد و عرب این شهر همچنین تروریست‌های اخراجی از اطراف دمشق که در خانه‌های آوارگان عفرین اسکان داده شده‌اند، عکس و اثر انگشت می‌گیرد. ترکیه قرار است برای این افراد کارت شناسایی کشور خود را صادر کند. ترکیه، عفرین در شمال غرب استان حلب در سوریه را اشغال کرده ‌است.

طرح بزرگ تروریستی در عراق خنثی شد

وزارت کشور عراق از خنثی‌سازی بزرگ‌ترین طرح حملات تروریستی به بغداد و سایر استان‌ها هنگام برگزاری انتخابات خبر داد. به گزارش ایرنا، نیروهای امنیتی در یک مبارزه اطلاعاتی در طول چند ماه علیه گروه‌های تروریستی داعش توانستند با نفوذ در درون داعش عناصری که قصد انجام عملیات داشتند را شناسایی و نسبت به دستگیری برجسته‌ترین اعضا این گروه و تامین امنیت روز انتخابات اقدام کنند. انتخابات پارلمانی عراق شنبه بدون هر گونه حادثه یا اختلال امنیتی برگزار شد.

 

ارسال نظر