کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۲/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۸۰۷

توتال و شل در عمان سرمایه‌گذاری می‌کنند

صفحه رسمی وزارت نفت و گاز عمان در حساب توییتری خود نوشته: سه یادداشت تفاهم همکاری با شرکت‌های خارجی از جمله توتال و شل در زمینه استخراج نفت، گاز و توسعه پتروشیمی امضا کرده است. به گزارش ایرنا، محمدالرمحی نخستین یادداشت تفاهم را با شرکت نفتی و گازی فرانسوی «توتال» برای توسعه میدان گازی کشورش امضا کرد. در دومین همکاری میان شرکت‌های عمانی و شرکت‌های خارجی، شرکت نفتی این کشور و شرکت «اکسیدنتال پترولیوم» (شرکت نفت و گاز امریکایی) نیز یادداشت تفاهم سرمایه‌گذاری در زمینه توسعه پتروشیمی امضا کردند. از سوی دیگر، میان صندوق ذخیره ارزی عمان و شرکت «شل» نیز قرارداد توسعه منابع انرژی و گاز منعقد شد. شرکت نفت و گاز توتال فرانسه گفته به همراه شل اقدام به اکتشاف و توسعه میدان گازی در منطقه بریک واقع در استان «الباطنه» در شمال عمان می‌کند. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند، تولید اولیه روزانه از میدان گازی عمان ابتدا به 500میلیون مترمکعب، سپس به حدود یک میلیارد مترمکعب برسد.

منع مخالفان بحرینی از شرکت در انتخابات

مجلس بحرین طرحی را تصویب کرد که براساس آن رهبران و اعضای گروه‌های منحل شده حق نامزدی در انتخابات را ندارند. به گزارش خبرگزاری رسمی بحرین(بنا)، دستگاه قضایی بحرین سال گذشته میلادی جمعیت «الوفاق» و «وعد» را به اتهام مخالفت این گروه‌ها با قوانین کشور منحل اعلام کرد. گروه‌های مخالف بحرین انتخابات سال 2014 را در اعتراض به آنچه این گروه‌ها نظامی انتخاباتی ظالمانه خواندند، تحریم کرده بودند. مقام‌های بحرینی همواره معارضان را متهم به ناامنی از طریق اعمال خشونت‌آمیز می‌کند، ادعایی که مخالفان همواره آن را رد کرده‌اند.

تقابل امارات و عربستان در سقطری یمن

ائتلاف عربی متجاوز به یمن از ورود نظامیان سعودی به جزیره سقطری یمن که نیروهای امارات در آن حضور دارند، به بهانه انجام عملیات آموزشی خبر داد. به گزارش الاخباریه، حضور نظامیان سعودی در جزیره سقطری با هماهنگی دولت مستعفی یمن و با هدف آموزش و پشتیبانی نیروهای وابسته به آن صورت گرفته است. گفتنی است که دولت عبدربه منصورهادی رییس‌جمهوری مستعفی و فراری یمن پس از اینکه امارات حاضر نشد، نظامیانش را از جزیره سقطری خارج کند، از این کشور به شورای امنیت شکایت کرد. دولت مستعفی یمن ضمن اینکه از عربستان خواسته بود برای پایان اشغالگری امارات در سقطری ورود کند، تهدید کرد که چنانچه ابوظبی از جزیره خارج نشود به سازمان ملل شکایت خواهد کرد و از آن خواهد خواست امارات را از ائتلاف سعودی اخراج کند.

 

 

ارسال نظر