کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۲/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۲۴۴

50 کشته و زخمی در حمله به مسجدی در افغانستان

انفجار در مسجدی در ولایت خوست افغانستان دست‌کم 14 کشته و 36 زخمی برجای گذاشت. به گزارش یورونیوز، انفجار زمانی رخ داد که مردم پس از اقامه نماز در مسجد جمع شده بودند. این مسجد همچنین محل ثبت‌نام رای‌دهندگان انتخابات پارلمانی افغانستان است. ماه گذشته حدود ۶۰ نفر در حمله انتحاری به یک مرکز ثبت‌نام رای کشته شدند. مسوولیت آن حمله را داعش برعهده گرفت در حالی که گروه طالبان نیز مردم را از شرکت در انتخابات بر حذر داشته بودند. انتخابات پارلمانی افغانستان قرار است ۲۸ مهر برگزار شود.

اعتراض آنکارا به ممنوعیت فروش سلاح به ترکیه

وزیر خارجه ترکیه اعلام کرده اگر امریکا به فروش سلاح به آنکارا پایان دهد، ترکیه دست به اقدامی مقابله‌یی می‌زند. به گزارش رویترز، مولود چاووش‌‌اوغلو گفته پیشنهاد قانونگذاران در مجلس نمایندگان امریکا برای توقف موقت فروش سلاح به ترکیه شامل جنگنده‌های اف-35 کار درستی نیست. وی تاکید کرده این پیشنهاد بدون منطق است و براساس توافق‌های میان متحدان ناتو نیست. قانونگذاران ‌امریکایی اخیرا جزئیات لایحه سیاست دفاعی سالانه امریکا و بودجه نظامی 717میلیارد دلاری این کشور را اعلام کردند که شامل اقداماتی برای رقابت با چین و روسیه و اقداماتی درباره فروش سلاح به ترکیه می‌شود.

هشدار بارزانی درباره جنگ بر سر قانون اساسی عراق

رییس دستگاه امنیتی اقلیم کردستان عراق گفته این اقلیم در آستانه جنگ دیگری درباره قانون اساسی در بغداد است. به گزارش سومریه‌نیوز، مسرور بارزانی رییس دستگاه امنیتی اقلیم کردستان عراق و پسر مسعود بارزانی با اشاره به اختلافات عمیق اربیل و بغداد گفته کردستان عراق در آستانه جنگ دیگری درباره قانون اساسی است. بارزانی بر لزوم دادن رأی اعتماد به کسانی که خواهان حقوق کردها در پارلمان عراق هستند، تاکید کرده و گفته از تمامی فراکسیون‌های سیاسی می‌خواهد برای حمایت از حقوق کردها در پارلمان و قانون اساسی توافق کنند.

سفر رییس ستاد مشترک ترکیه به اسلام‌‌آباد

رییس ستاد مشترک ارتش ترکیه در سفر به پاکستان با فرمانده نیروی هوایی این کشور دیدار کرده است. به گزارش رویترز، دو طرف در این دیدار بر ادامه همکاری‌ها در حوزه هوایی و آموزش نظامی تاکید کرده‌ند. خلوصی آکار رییس ستاد ارتش ترکیه در این سفر با نخست‌وزیر و رییس‌جمهور پاکستان نیز دیدار کرده است.

 

ارسال نظر