کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۹۲۳

یک زن امریکایی عضو هیات‌مدیره آرامکو شد

شرکت نفتی سعودی آرامکو در آستانه عرضه بخشی از سهام خود به بورس، اعضای هیات‌مدیره جدید خود از جمله «لین السن هانز» کارشناس برجسته نفتی امریکایی را معرفی کرد. به گزارش ایرنا، السن هانز که پیش از این رییس شورای اداری و مدیر اجرایی شرکت نفتی ساناکو امریکا بود سال 2008 از سوی مجله فوربس به‌عنوان یکی از زنان دارای نفوذ جهان معرفی شد. وی به مدت 28 سال در شرکت «رویال داچ‌شل» معاون مدیر اجرایی صادرات را برعهده داشت و از 2012 تا 2017 عضو هیات‌مدیره شرکت نفتی بیکن‌هیوز امریکا بود. دولت سعودی پیش‌تر اعلام کرده بود 2018 میلادی، 5درصد از سهام شرکت آرامکو را برای فروش در بورس‌های جهانی عرضه می‌کند.

داعش 2 نفر از حامیان انتخابات عراق را اعدام کرد

داعش تهدید خود را عملی و دو نفر از حامیان انتخابات پارلمانی عراق را در استان صلاح‌الدین اعدام کرد. به گزارش عکاظ، خبرگزاری اعماق وابسته به گروه تروریستی داعش که هفته گذشته کاندیداها و حامیان انتخابات پارلمانی عراق را تهدید کرده بود، فیلمی از اعدام دو نفر از حامیان این انتخابات که قرار است ماه آتی میلادی در عراق برگزار شود، منتشر کرد. این دو عراقی در شهرک الطارمیه در استان صلاح‌الدین در شمال بغداد اعدام شدند.

منع دایمی اعزام کارگران فیلیپینی به کویت

رییس‌جمهوری فیلیپین از منع اعزام دایمی کارگران به کویت خبر داده است. مساله‌یی که اختلاف دیپلماتیک بر سر برخورد با کارگران خارجی در کشورهای عرب حاشیه خلیج‌فارس را افزایش می‌دهد. به ‌گزارش یو‌م‌السابع، رودریگو دوترته فوریه پس از کشته شدن کارگر زن فیلیپینی که جسدش در سردخانه پیدا شد، سفر کارگران کشورش به کویت را ممنوع کرد. حدود ۲۶۲ هزار فیلیپینی در کویت کار می‌کنند که حدود ۶۰درصد از آنها خدمتکاران زن در منزل هستند.

فشار اردوغان دلیل کناره‌گیری «گل» از انتخابات

یک نماینده اپوزیسیون اعلام کرده عبدالله گل برای کاندیدا نشدن در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌رو توسط رجب طیب اردوغان از طریق خلوصی آکار تحت فشار قرار گرفته است. به گزارش سوزجو، اومیت اوزداغ نماینده غازی‌انتپ و عضو حزب «خوب» درباره حضور خلوصی آکار رییس ستاد مشترک ارتش ترکیه با هلی‌کوپتر در حیاط منزل عبدالله گل گفته اردوغان از نیروهای امنیتی به‌عنوان اهرم فشار علیه اپوزیسیون استفاده می‌کند.

 

ارسال نظر