کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۱/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۰۳۹

اردوغان: ۸۰ عضو سازمان «گولن» به ترکیه بازگردانده شدند

به گزارش آناتولی، رجب طیب اردوغان از بازگردانده شدن ۸۰ عضو سازمان تروریستی فتو وابسته به فتح‌الله گولن، رهبر مخالفان ترکیه به این کشور خبر داد. رییس‌جمهور ترکیه که در ششمین نشست کنگره حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه در استانبول سخن می‌گفت، افزود:«افراد باقی‌مانده این گروه تروریستی را نیز تحت تعقیب قرار می‌دهیم.» اردوغان با اشاره به فتح‌الله گولن، رهبر گروه فتو گفت:«تو، که در پنسیلوانیا هستی هم بازخواهی گشت.»

کشته شدن 2 سرباز پاکستانی در مرز افغانستان

ارتش پاکستان اعلام کرد که حداقل دو سربازش در درگیری با نیروهای افغانستان در مناطق مرزی کشته شده و 5 سرباز دیگر نیز زخمی شده‌اند. به گزارش ایسنا، مقام‌های نظامی پاکستان همچنین گفته‌اند که در تلاش برای بازگرداندن آرامش در این مناطق هستند. منابع محلی ولایت خوست در جنوب ‌شرق افغانستان نیز گفته‌اند که در منطقه جاجی میدان این ولایت در خط مرزی میان افغانستان و پاکستان، نیروهای امنیتی افغان و مردم عادی با نظامیان پاکستانی درگیر شده‌اند.

پایان همکاری سومالی با امارات

چند روز پس از آنکه کشور آفریقایی سومالی اعلام کرد به روابط نظامی با امارات عربی متحده پایان می‌دهد، امارات نیز با تایید این مساله اعلام کرد که همکاری نظامی با این کشور را متوقف می‌کند. به گزارش خبرگزاری رسمی امارات(وام) این تصمیم بعد از آن اتخاذ شد که نیروهای امنیتی سومالی با متوقف کردن هواپیمای غیرنظامی این کشور در فرودگاه مگادیشو مبلغ 10میلیون دلار موجودی این هواپیما را ضبط کردند. براساس این گزارش مبلغ مذکور برای پرداخت حقوق نظامیانی که در منطقه پوتلند و شمال غربی سومالی تحت آموزش قرار دارند و حقوق ماهیانه افسران اماراتی شاغل در این کشور اختصاص یافته بود. در پی اتخاذ موضع بی‌طرفانه سومالی در جریان بحران قطر، سطح روابط این کشور با امارات متحده عربی کاهش یافته است. علاوه بر این سومالی به دلیل حمایت دولت امارات از جمهوری خودخوانده سومالی‌لند با این کشور اختلاف دارد.

مخالفان دولت باکو لغو نتایج انتخابات را خواستار شدند

نیروهای مخالف دولت باکو در نخستین تظاهرات اعتراض‌آمیز پس از انتخابات ریاست‌جمهوری زودهنگام 11 آوریل خواستار لغو نتایج این انتخابات شدند. به گزارش ایرنا، جمعی از فعالان و هواداران «شورای ملی نیروهای دموکراتیک» متشکل از گروه‌ها و احزاب مخالف دولت در استادیوم شهر باکو تجمع و به نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری در جمهوری آذربایجان اعتراض کردند. انتخابات زودهنگام ریاست‌جمهوری آذربایجان با رقابت 8 نامزد و با حضور 900ناظر بین‌المللی برگزار شد و الهام علی‌اف با کسب بیش از 86 درصد آرا برای 7سال دیگر قدرت را به دست گرفت. علی کریملی رهبر حزب جبهه خلق، دولت را به تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری متهم کرده است.

 

ارسال نظر