کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۱/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۵۴۶

بن‌سلمان به فرانسه رفت

ولیعهد عربستان‌سعودی برای انجام سفری ۲ روزه و دیدار با مقامات فرانسوی وارد پاریس شد. به گزارش رویترز، گفت‌وگو درباره ایران و قطر در راس برنامه سفر ولیعهد عربستان‌سعودی به فرانسه قرار دارد. بن‌سلمان پس از دیدار چند روزه خود از امریکا سفر خود به فرانسه را آغاز کرده است.

حضور امیر قطر در نشست سران کشورهای عربی

تمیم بن حمد آل‌ثانی امیر قطر پانزدهم آوریل جاری برای شرکت در نشست سران کشورهای عربی در ریاض در راس هیاتی به عربستان سفر می‌کند. به گزارش الرأی کویت، سخنگوی وزارت خارجه قطر با اشاره به اینکه احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب به‌طور رسمی از قطر برای شرکت در نشست آتی سران کشورهای عربی در ریاض دعوت کرده، گفت: مساله بحران منطقه خلیج‌فارس در دستور جلسه این نشست نیست. قرار است، دوشنبه (امروز) نشست‌های مقدماتی بیست و نهمین نشست سران کشورهای عربی در ریاض آغاز شود. منطقه خلیج‌فارس از ژوئن ۲۰۱۷ شاهد قطع روابط دیپلماتیک چهار کشور عربی عربستان، امارات، بحرین و مصر با قطر و اعمال تحریم‌هایی علیه این کشور با طرح ادعای حمایت دوحه از تروریسم است.

سفر اردوغان به بریتانیا

یک مسوول عالی‌رتبه ترک از سفر رییس‌جمهوری این کشور به بریتانیا در ماه مه میلادی خبر داد. به گزارش النشره، رجب طیب اردوغان رییس‌جمهوری ترکیه در شرایطی به بریتانیا می‌رود که آنکارا به موضعش در مخالفت با سرزنش روسیه در پرونده مسمومیت جاسوس سابق روس در انگلیس پایبند است. روابط میان لندن و آنکارا در سال‌های اخیر به مراتب قوی‌تر شده و تنش‌ها در روابط ترکیه با برخی کشورهای اروپایی دیگر مانند آلمان تاثیری نگذاشته است.

تشدید انتقادها از کابل

شمار فزاینده تلفات غیرنظامیان در مبارزه با طالبان، انتقادات زیادی را نسبت به رویکرد اخلاقی و انسانی حکومت افغانستان به وجود آورده است. به گزارش یورونیوز، حمله نیروی هوایی ارتش افغانستان به مدرسه دینی هاشمیه در ولایت قندوز روز ۱۳ فروردین به کشته و زخمی شدن ده‌ها غیرنظامی و شماری از افراد طالبان انجامید. شمار کشته‌شدگان ۵۵ نفر اعلام شده، اما برخی شاهدان شمار قربانیان این حادثه را بیش از ۱۰۰ نفر اعلام کرده‌اند.

کمک امارات به ارتش لبنان

امارات اعلام کرده 200میلیون دلار برای حمایت از ارتش و نیروهای امنیتی لبنان اختصاص خواهد داد. به گزارش ایرنا، در بیانیه وزارت خارجه امارات آمده این اقدام در چارچوب حمایت از امنیت و رشد و شکوفایی لبنان و مردم این کشور صورت می‌گیرد. این کمک در چارچوب کنفرانس اقتصادی کمک به دولت لبنان است که جمعه در پاریس برگزار شد. قطر هم پیش‌تر گفته بود 200 میلیون دلار به صورت وام و سرمایه‌گذاری در اختیار لبنان قرار می‌دهد.

 

ارسال نظر