کوتاه از منطقه

۱۳۹۶/۱۲/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۹۷۸

بازارهای کردستان عراق رونق گرفت

با صدور مجوز پروازهای بین‌المللی به فرودگاه‌های اقلیم کردستان عراق رسانه‌های این منطقه از فعال شدن بازارهای اقلیم در سایه این تصمیم دولت مرکزی عراق خبر می‌دهند. با لغو ممنوعیت پروازهای بین‌المللی به اربیل و سلیمانیه بازار طلا و زمین در کردستان عراق شاهد رشد قابل توجهی شد. حیدرالعبادی نخست‌وزیر عراق در پی توافق کمیته‌های فنی اربیل و بغداد برای لغو ممنوعیت پروازهای بین‌المللی با این تصمیم موافقت کرد. پروازهای بین‌المللی به فرودگاه‌های اربیل و سلیمانیه در پی برگزاری یک‌جانبه همه‌پرسی توسط سران کردستان عراق از سوی دولت عراق ممنوع اعلام شد.

۲ کشته در بمب‌گذاری در کابل افغانستان

انفجار یک خودرو بمب‌گذاری شده در کابل دست‌کم ۲ کشته برجای گذاشته است. در این انفجار چندین نفر زخمی شدند. این حمله حوالی ساعت ۹ صبح شنبه به وقت کابل رخ داده است. به گزارش خبرگزاری فرانسه، هدف این بمب‌گذاری یک پایگاه نیروهای خارجی در کابل بوده اما این خودرو پیش از رسیدن به هدف منفجر شده است.

پاکستان فرزندان  دیپلمات‌ها را از مدارس هند خارج می‌کند

با ادامه تنش هند ـ ‌پاکستان، اسلام‌آباد اعلام کرده پس از پایان سال تحصیلی جاری، فرزندان دیپلمات‌های خود در هند را از مدارس این کشور خارج می‌کند. به‌‌گزارش اشین‌ایج، اسلام‌آباد ادعا می‌کند افرادی ناشناس در هفته جاری خودرو یک دیپلمات ارشد پاکستانی که مشغول رساندن کودکان به مدرسه بوده را در خیابان متوقف کرده و با راننده این خودرو درگیری لفظی پیدا کرده‌اند. دولت هند با تحصیل فرزندان دیپلمات‌های خود در مدارس پاکستانی مخالفت کرده است.

هزینه 120 میلیارد دلاری عربستان در جنگ یمن

در آستانه ورود به چهارمین سال تجاوز عربستان به یمن، فایننشال‌تایمز نوشته آل‌سعود در حمله سه ساله به یمن تاکنون بیش از 120میلیارد دلار هزینه کرده است. به‌گزارش رای‌الیوم، جنگ یمن پیامدهای زیادی برای عربستان داشته، جنگی که ریاض هنوز به اهداف خود نرسیده و این در حالی است که نتیجه این جنگ منجر به کشته شدن هزاران غیرنظامی و قحطی و گرسنگی میلیون‌ها یمنی و شیوع بیماری وبا در این کشور شده است.

وزارت کشور پاکستان به‌دنبال بازگرداندن مشرف

دادگاه ویژه رسیدگی به پرونده خیانت رییس‌جمهوری پیشین پاکستان گفته وزارت کشور تلاش می‌کند تا با کمک گرفتن از پلیس بین‌الملل (اینترپل) وی را به کشور بازگرداند. به گزارش نیشن، دادگاه ویژه رسیدگی به پرونده خیانت پرویز مشرف همچنین به وزارت کشور دستور داده تا روند اولیه را برای تعلیق گذرنامه و اوراق هویت او انجام دهد.

 

 

ارسال نظر