کوتاه از منطقه

۱۳۹۶/۱۲/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۸۹۰

 اردوغان قانون انتخابات ترکیه را تایید کرد

رجب طیب اردوغان رییس‌جمهوری ترکیه قانون جدید ائتلاف و امنیت انتخابات 2019 را تایید کرد. به گزارش ایرنا، لایحه 26ماده‌یی قانون جدید انتخابات که در برگیرنده پیشنهادهای حزب حرکت ملی و حزب حاکم عدالت و توسعه در خصوص ائتلاف احزاب بود، پس از تصویب نمایندگان مجلس ملی ترکیه به تایید اردوغان رسید. اردوغان همچنین قانون شماره 7102 را که بر اساس آن باید تغییراتی در بعضی قوانین و مقررات اساسی انتخابات و اصول ثبت رای‌دهندگان این کشور ایجاد شود، امضا و تایید کرد.

 کاخ صدام دانشگاه امریکایی می‌شود

مقامات عراق قصد دارند، کاخ صدام را به یک دانشگاه امریکایی در بغداد تبدیل کنند. به گزارش الصباح، اداره املاک و مستغلات عراق کاخ رضوانیه و محیط اطراف آن را به ساخت دانشگاه امریکایی اختصاص داده که از سال جاری میلادی افتتاح می‌شود. پیش‌تر وزارت آموزش عالی و پژوهش علمی عراق اعلام کرده بود، سال تحصیلی آتی شاهد افتتاح دانشگاه امریکایی در بغداد خواهد بود. منطقه رضوانیه واقع در غرب بغداد و نزدیک فرودگاه بین‌المللی این استان شامل کاخ‌های ریاستی و ساختمان‌های دولتی است که دستگاه‌های امنیتی در زمان رژیم سابق از آنها استفاده می‌کردند.

 صدور حکم بازداشت دختر ملک سلمان

دستگاه قضایی فرانسه حکم بازداشت خواهر ولیعهد سعودی را صادر کرد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، دستگاه قضایی فرانسه حکم بازداشت حسه بنت سلمان، خواهر محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان را به این دلیل که محافظ شخصی‌اش در سال ۲۰۱۶ یک کارگر را در آپارتمانش در پاریس کتک زده بود، صادر کرد. حسه بنت سلمان تنها دختر ملک سلمان پادشاه عربستان است و ۴۴سال دارد. ملک سلمان ۱۱پسر دارد. حسه همواره به پاریس سفر می‌کند. کارگری که از محافظ شخصی حسه کتک خورده بود، گفت که وی برای برخی کارهای منزل سپتامبر ۲۰۱۶ به آپارتمان وی رفته و از اتاقی که درحال کار کردن در آن بود، عکس گرفت.

 قطر برای چندمین بار از امارات شکایت کرد

نمایندگی دایم قطر در سازمان ملل متحد برای چندمین بار از امارات به‌ دلیل نقض حریم هوایی این کشور شکایت کرد. خبرگزاری قنا گزارش داده نماینده دایمی قطر در نامه‌های جداگانه‌یی به دبیرکل سازمان ملل متحد و رییس شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرده یک فروند هواپیمای نظامی امارات 4 مارس حریم هوایی این کشور را نقض کرده است. در این شکایت آمده، هواپیمای اماراتی از نوع «سی ان 35» هنگامی که از ابوظبی برخاست، اقدام به نقض حریم هوایی قطر کرده است. قطر این اقدام دولت امارات را نقض قوانین بین‌المللی و زیر سوال بردن حاکمیت این کشور عنوان کرده و نسبت به عواقب خطرناک آن برای امنیت منطقه هشدار داده است.

 

 

ارسال نظر