حمایت مشاور پیشین ترامپ از جنبش‌های راست افراطی اروپا

۱۳۹۶/۱۲/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۵۶۶

گروه جهان|

استیو بنن استراتژیست سابق دونالد ترامپ در کنفرانس راست‌های ‌افراطی جبهه ملی فرانسه به حاضران گفت: «تاریخ طرف ماست و برایم پیروزی به ارمغان می‌آورد. »

به نوشته روزنامه گاردین، مشاور سابق رییس‌جمهوری امریکا در سخنرانی در کنفرانس جبهه ملی فرانسه به رهبری مارین لوپن افزود: «شما بخشی از جنبشی هستید که تعداد اعضایش بیشتر از چنین جنبشی در ایتالیا، لهستان و مجارستان است.» ورود بنن به سالن با تشویق حضار همراه شد و پرچم امریکا در بالای سن به نمایش درآمد. گرچه بنن دیگر عضو کاخ سفید نیست، اما در تور اروپایی خود به شهرهایی از جمله زوریخ، میلان و رم از رییس سابقش قدردانی کرده است. او خطاب به حزب لوپن گفت: «رییس‌جمهور ترامپ عزیزم می‌گوید ما به قدر کافی جهانی‌گرا داشته‌ایم. سیاست امروز را نمی‌توان در اختلاف چپ و راست خلاصه کرد. در جریان بحران مالی سال ۲۰۰۸ دولت‌ها و بانک‌ها اول از همه به فکر خودشان بودند و خودشان را نجات دادند نه مردم را. »

به گفته بنن رییس‌جمهوری امریکا سه نگرانی اصلی داشته است: «متوقف کردن مهاجرت گسترده، ترغیب تولیدکنندگانی که به چین رفته‌اند برای بازگشت به امریکا و بیرون کشیدن امریکا از باتلاق درگیری‌ها در عراق و افغانستان. » او در خاتمه افزود: «عصر انتخابات امریکا را به یاد بیاورید که رسانه‌های سنتی شوکه شده بودند. آنها هرگز باور نمی‌کردند که امریکایی‌ها نهایتا به نفع خودشان رای داده باشند. شما برای کشور خودتان مبارزه می‌کنید و آنها شما را نژادپرست می‌دانند. اما زمان آن روزهایی که این نوع توهین‌ها کارایی داشته باشد، گذشته است. رسانه‌های تشکیلاتی سگ‌های این سیستم هستند. هر روز ما قوی‌تر می‌شویم و آنها ضعیف‌تر. اشکالی ندارد. بگذارید آنها شما را نژادپرست، بیگانه‌هراس و هر چه می‌خواهند بنامند، اینها مثل مدال است. » پس از این کنفرانس دو روزه در شهر لیل واقع در شمال فرانسه، مارین لوپن تلاش دارد تا حزب دست راستی خودش را «بازتاسیس» کند و نام آن را تغییر دهد و نشان دهد جبهه ملی بالغ شده، به جنجال‌های گذشته فائق آمده و آماده حکومت‌داری است. لوپن همچنین تلاش دارد تا اقتدار شخصی و سیاسی از دست رفته‌اش را بازیابد.

 

ارسال نظر