کوتاه از منطقه

۱۳۹۶/۱۲/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۴۱۰

انفجار در کابل با ۹ کشته و ۱۸ زخمی

صبح جمعه انفجاری در نزدیکی مسجدی در کابل دست‌کم ۹ کشته و ۱۸مجروح بر جای گذاشت. به گزارش اسپوتنیک، صدها تن صبح دیروز برای بزرگداشت سالروز مرگ عبدالعلی مزاری، رهبر فقید حزب وحدت ملی جمع شده بودند که حمله‌یی انتحاری رخ داد. داعش مسوولیت این حمله را برعهده گرفته است.

محکوم شدن 25 خبرنگار در ترکیه به حبس

یک دادگاه ترکیه ۲۵خبرنگار را به اتهام کمک به شبکه‌یی که ترکیه آن را متهم به طراحی کودتای نافرجام ۲۰۱۶ می‌کند به حبس محکوم کرد. به گزارش رویترز در میان این ۲۵خبرنگار مراد آکسوی روزنامه‌نگار برجسته به ۲۵ماه زندان محکوم شده همچنین آتیلا تاش، خواننده پاپ ترکیه و یکی از ستون‌نویس‌ها نیز به ۳۷ماه زندان محکوم شده است. همچنین ۱۱خبرنگار دیگر نیز به 6 سال و 3ماه حبس به اتهام عضویت در یک سازمان تروریستی مسلح محکوم شده‌اند.

ادغام رسمی «حشدالشعبی» در ارتش عراق

نخست‌وزیر عراق به طور رسمی حکمی را مبنی بر ادغام حشدالشعبی با نیروهای امنیتی عراق و پرداخت حقوقی برابر با نیروهای ارتش برای آنها صادر کرد. به گزارش النشره، حیدرالعبادی به‌ منظور برخورداری نیروهای بسیج مردمی یا حشدالشعبی از حقوق نیروهای ارتش، دستور ادغام این گروه با نیروهای امنیتی را صادر کرد. براساس این حکم نیروهای حشدالشعبی از حقوق و مزایایی برابر با نیروهای ارتشی برخوردار و قوانین خدمت نظامی بر آنها اعمال خواهد شد همچنین نیروهای آن نیز در دانشکده‌ها و موسسات نظامی پذیرفته می‌شوند.

توافق قطر و بریتانیا برای تقویت همکاری‌های نظامی

وزیر مشاور قطر در امور دفاعی و وزیر دفاع بریتانیا در گفت‌وگویی تلفنی به بررسی تحولات بحران منطقه خلیج فارس و راه‌های تقویت روابط نظامی دو کشور پرداختند. به گزارش الجزیره خالد العطیه، وزیر مشاور قطر در امور دفاعی در تماس تلفنی که از سوی گاوین ویلیامسون، وزیر دفاع بریتانیا دریافت کرد به بررسی راه‌های تقویت روابط نظامی دو کشور پرداخت.

توافق نفتی اربیل و بغداد برای صادرات نفت کرکوک

یک نماینده کرد عراق اعلام کرده، اربیل و بغداد برای صادرات نفت کرکوک توافق کرده‌اند. به‌ گزارش ایسنا، نوزاد رسول گفته اقلیم کردستان اعلام آمادگی کرده تا نفتی که قرار است از طریق تانکر از مسیر ایران روانه بازارهای جهانی شود را از طریق خط لوله نفتی اقلیم کردستان عراق صادر کند. همچنین گفته شده با موافقت دولت عراق، فرودگاه‌های اربیل و سلیمانیه به زودی بازگشایی شده و پروازهای بین‌المللی به آنها انجام خواهد شد.

 

ارسال نظر