مرکل: دولت باید سریع کارش را آغاز کند

۱۳۹۶/۱۲/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۱۷۵

گروه جهان|

صدراعظم آلمان از توافق ائتلافی حزبش با سوسیال دموکرات‌ها استقبال کرد و گفت: این مهم است که ما سریعا کارها و تلاش‌مان را آغاز کنیم. اکثریت اعضای حزب سوسیال دموکرات به مشارکت این حزب در دولت ائتلافی آلمان رای مثبت دادند. به این ترتیب، راه تشکیل دولت جدید آلمان با اتحاد دو حزب دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی با حزب سوسیال دموکرات هموار شد.

به گزارش دویچه‌وله، حدود ۲۴۰ هزار نفر از اعضای حزب سوسیال دموکرات به مشارکت این حزب در ائتلاف حکومتی رای مثبت دادند. ۱۲۳ هزار عضو نیز به حضور حزب سوسیال دموکرات در دولت جدید رای منفی داده‌اند. انتظار می‌رود پارلمان آلمان

۱۴ مارس نشستی داشته باشد و در آن مجددا مرکل را به‌عنوان صدراعظم انتخاب کند و به این ترتیب طولانی‌ترین زمانی که آلمان در دوران پس از جنگ جهانی دوم بدون یک دولت جدید بعد از برگزاری انتخابات تجربه کرده، پایان خواهد یافت. سوسیال دموکرات‌ها در ابتدا نسبت به تمدید دوباره ائتلاف با مرکل اکراه داشتند اما بعدا با توافقی که به آنها وزارت‌های امور خارجه، کار و دارایی را بدهد موافقت کردند.

مرکل پس از کسب رای اکثریت از اعضای حزب سوسیال دموکرات به مشارکت در دولت ائتلافی گفته مسائل زیادی وجود دارد که به خاطر آنها دولت باید سریعا کارش را آغاز کند. فرانک والتر اشتاین‌مایر رییس‌جمهور آلمان، قرار است دوشنبه آینده مرکل را برای انتخاب مجدد به صدراعظمی پیشنهاد دهد. وی در بیانیه‌یی با اعلام اینکه اکنون بعد از 6 ماه مردم حق داشتن یک دولت مستحکم را دارند، وعده داده تا با فرانسه در راستای تقویت اتحادیه اروپا همکاری کند. مرکل قول داده در آینده بازار کار و اقتصاد آلمان را هر چه بیشتر تقویت کند.

صدراعظم آلمان در عین حال تاکید کرده با فرانسه در زمینه رسیدگی به برخی مسائل فوری نظیر سیاست تجاری و جنگ سوریه همکاری خواهد کرد. مرکل گفته است: «چیزی که هر روزه داریم می‌بینیم و می‌شنویم این است که اروپا باید برخیزد و آلمان باید در کنار فرانسه و دیگر اعضای این اتحادیه صدایی قدرتمند داشته باشد. مسائل فوری شامل مساله سیاست‌های تجارت بین‌المللی که بسیاری از شغل‌ها به آن وابسته است، مساله باز بودن فضا برای رقابت با چین و مساله جنگ و صلح و وضعیت ترسناک در سوریه می‌شوند.»

 

ارسال نظر