کوتاه از منطقه

۱۳۹۶/۱۲/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۹۴۰

سیر صعودی ارزش دینار عراقی در برابر دلار

در حالی نرخ برابری پول ملی عراق در برابر دلار امریکا برای مدت‌ها روی رقم 1250دینار ثابت مانده بود، از دو ماه پیش روندی هر چند کند اما مستمر افزایش را آغاز کرده است. به گزارش ایرنا، براساس آخرین نرخ مبادله شده در بازار معروف به بورس الکفاح در بغداد این رقم به 1220دینار در برابر هر دلار امریکا رسیده است. نرخ برابری یک یورو با یک دلار امریکا نیز مطابق نرخ جهانی 122دلار و 61 سنت در برابر هر یکصد یورو گزارش شده است. دلار به نوعی پول دوم در بازار عراق به‌شمار می‌رود و علاوه بر اینکه بسیاری از کالاها به‌ویژه اقلام وارداتی حتی در خرده‌فروشی‌ها نیز رسما با نرخ دلار فروخته می‌شود در شهرهای بزرگ نیز در تبادلات مالی میان اقشار مختلف مردم کاملا رایج است.

پاکستان در فهرست خاکستری گروه ویژه اقدام مالی

وزارت خارجه پاکستان پذیرفته که ممکن است ژوئن در فهرست خاکستری گروه ویژه اقدام مالی (FATF) قرار گیرد. به گزارش ایرنا، گروه ویژه اقدام مالی در آخرین نشست خود از دوم تا چهارم اسفندماه جاری در پاریس در راستای اثبات ادعاهای پاکستان در مبارزه قاطع با گروه‌های تروریستی به این کشور 3ماه مهلت داد. گروه ویژه اقدام مالی یک سازمان بین دولتی است که ۱۹۸۹ با ابتکار گروه ۷ با توجه به سیاست‌های توسعه برای مبارزه با پولشویی تاسیس شد. این سازمان در سال ۲۰۰۱ به سازمان مبارزه با تامین مالی تروریسم گسترش یافت و دبیرخانه این گروه مستقر در مقر سازمان همکاری اقتصادی و توسعه در پاریس است.

خواهرزاده اوجالان به زندان محکوم شد

دادگاهی در جنوب شرق ترکیه یکی از نمایندگان زن پارلمان و عضو حزب دموکراتیک خلق‌ها (HDP) را به 2سال و 6ماه زندان محکوم کرد. به گزارش یورونیوز دیلک اوجالان علاوه بر عضویت در این حزب طرفدار کردهای ترکیه خواهرزاده عبدالله اوجالان، رهبر تاریخی حزب پ‌ک‌ک نیز هست. آنکارا پ‌ک‌ک را یک سازمان تروریستی می‌داند؛ اتهام اوجالان نیز انجام تبلیغات تروریستی اعلام شده است. عبدالله اوجالان رهبر حزب پ‌ک‌ک از ۱۹۹۹ در زندان جزیره ایمرالی در شمال غرب ترکیه دوران حبس ابد را می‌گذراند.

۲۴ کشته در آتش‌سوزی مرکز ترک اعتیاد باکو

آتش‌سوزی در مرکز ترک اعتیاد در باکو پایتخت آذربایجان دست‌کم ۲۴کشته بر جای گذاشته است. به گزارش رسانه‌های محلی این آتش‌سوزی جمعه در مرکز بازپروری معتادان و ترک اعتیاد روی داده است. آمار دقیق زخمی‌شدگان این حادثه هنوز مشخص نیست. به‌گفته دفتر دادستانی عمومی آذربایجان ۳۱ نفر از این آتش‌سوزی نجات داده شدند. همچنین مقامات وزارت بهداشت آذربایجان اعلام کردند که 4نفر نیز با مصدومیت شدید به بیمارستان منتقل شده‌اند.

 

ارسال نظر