کوتاه از منطقه

۱۳۹۶/۱۲/۱۰ - ۰۰:۱۹:۰۳
کد خبر: ۱۱۷۸۶۱

  محکومیت نماینده ترکیه به 10سال زندان

سلما ایرماک نماینده شهر حکاری در مجلس ملی ترکیه و عضو حزب دموکراتیک خلق‌ها (ح. د. پ) به تحمل 10سال مجازات زندان محکوم شد. به گزارش حریت، دادگاه ایرماک را به اتهام عضویت در گروه تروریستی و تبلیغ گروه‌های تروریستی به تحمل 10 سال حبس محکوم کرد. ترکیه بعد از کودتای 2016، افراد زیادی را به مراجع قضایی احضار کرده است. صلاح‌الدین دمیرتاش و فیگن یوکسکداغ رهبران حزب دموکراتیک خلق‌های ترکیه به اتهام همکاری با گروه‌های تروریستی بازداشت شده‌اند.

  بن‌سلمان: عربستان نیازمند درمان با شوک است

محمد بن‌سلمان ولیعهد عربستان در مصاحبه‌یی با روزنامه واشنگتن‌پست موج جدید اصلاحات در کشورش را بخشی از درمان با شوک خوانده که برای مدرنیزه کردن عرصه سیاسی و فرهنگی عربستان ضرورت دارد. به نوشته واشنگتن‌پست، محمد بن سلمان ولیعهد 32ساله عربستان این مصاحبه را در پی تغییرات بسیار گسترده‌یی که در ارتش و دولت این کشور به اجرا درآورده‌اند، انجام داد که در راستای آنها بسیاری از فرماندهان ارتش تغییر پیدا کرده و یک زن نیز به عنوان معاون وزیر کار تعیین شده است.

  عراق سامانه دفاع موشکی از روسیه می‌خرد

وزیر خارجه عراق و معاون رییس‌جمهور روسیه صورت جلسه هفتمین نشست کمیته مشترک عراق و روسیه در مسکو را به امضا رساندند. وزیر خارجه عراق در این نشست از قصد کشورش برای خرید سامانه دفاع موشکی از روسیه خبر داد. به گزارش سومریه‌نیوز، ابراهیم جعفری گفته‌ در این نشست درباره تقویت روابط عراق و روسیه در سایر سطوح از جمله پرونده‌های استراتژیک و حیاتی اقتصادی، خدماتی، صنعتی، تجاری و کشاورزی بر اساس رویکرد دو کشور برای تبادل منافع مشترک گفت‌وگو شد.

  ترکیه به عربستان پهپاد می‌فروشد

مدیرکل شرکت تجارت و فناوری‌های دفاعی ترکیه گفته مذاکرات ترکیه با مقامات عربستان سعودی برای فروش هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) انجام شده است. به نوشته صباح، داوود ییلماز با حضور در چهارمین نمایشگاه تولیدات داخلی نیروهای مسلح در عربستان سعودی گفته مذاکرات هیات ارشد نظامی عربستان در نمایشگاه انجام و توافق اولیه برای فروش پهپاد کامیکازه ترکیه به عربستان حاصل شد. روابط عربستان و ترکیه با فراز و فرودهای بسیاری همراه بوده است. یکی از موارد اختلافات دو کشور روابط آنکارا و دوحه است.

 

ارسال نظر