کوتاه از منطقه

۱۳۹۶/۱۲/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۶۹۳

طالبان: امنیت خط لوله تاپی را تامین می‌کنیم

طالبان در یک اقدام کم‌سابقه وعده داد که از خط لوله انتقال گاز موسوم به «TAPI» حفاظت کند. به گزارش رویترز، قاری محمد یوسف احمدی سخنگوی طالبان، در بیانیه‌یی با اشاره به اینکه قرار بود این پروژه در دوران حکومت طالبان در افغانستان اجرا شود، اعلام کرده تضمین می‌کند که امنیت این خط لوله گازی را در مناطق تحت کنترل خود تامین کند. خط لوله تاپی، خط لوله‌ گازی است که از مبدا ترکمنستان گاز را به سه کشور افغانستان، پاکستان و هند می‌رساند. مراسم افتتاحیه این خط لوله گازی جمعه با حضور روسای جمهور افغانستان، ترکمنستان، وزیر خارجه هند و نخست‌وزیر پاکستان برگزار شد.

محکومیت 15 زن داعشی در عراق به اعدام

دادگاهی در عراق ۱۵ زن ترک را به اتهام عضویت و همکاری با داعش به اعدام محکوم کرده است. به گزارش بی‌بی‌سی، دادگاه گفته این زنان با اعضای داعش ازدواج کرده‌ بودند و برای آنها کمک‌های لجستیکی فراهم کرده‌اند. به گفته دادگاه این اتهامات آنها به اثبات رسیده است. همچنین گفته شده که عده‌یی از این زنان به افراط‌گرایان اسلامی در حملات‌شان کمک کرده‌اند. شماری زیادی از زنان خارجی دیگر هم قبلا به اتهام‌های مشابه محکوم به مرگ شده‌اند. برخی هم محکوم به حبس ابد شده‌اند.

ارز رمزنگار ترکیه «تورک‌کوین» در راه است

چند روز پس از اینکه ونزوئلا در امریکای‌جنوبی ارز دیجیتال پترو را راه‌اندازی کرد، حالا ترکیه اعلام کرده که درنظر دارد ارز دیجیتالی اختصاصی به‌نام تورک‌کوین را معرفی کند. به گزارش رویترز، نوامبر ۲۰۱۷ مدیریت امور مذهبی ترکیه، با محکومیت ارزهای دیجیتال آنها را غیراسلامی اعلام کرد، چراکه قابلیت نظارت و پیگیری در آنها وجود ندارد. این سازمان اعلام کرد استفاده از بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال، فعالیت‌های غیرقانونی مانند پولشویی را تقویت می‌کنند اما حالا ترکیه با قبول این واقعیت، در حال ایجاد ارز دیجیتال ملی خود است.

کابینه اردن سوگند یاد کرد

اصلاحات در کابینه اردن با هدف کاهش خشم عمومی از وضعیت اقتصادی انجام شد و ۹ وزیر جدید در حضور پادشاه این کشور مراسم تحلیف به‌جا آوردند، این تغییرات شامل حال 3 وزیر زن حاضر در کابینه نشد. به گزارش الشرق‌الاوسط، هانی الملقی نخست‌وزیر اردن برای ششمین‌بار از زمان پذیرفتن این سمت اصلاحاتی را در کابینه این کشور انجام داد که شامل ۹ وزیر و انتصاب وزیر جدیدی برای وزارت کشور و تعیین 2 معاون برای نخست‌وزیر بود. طبق این بیانیه، جمال الصرایره به‌عنوان معاون نخست‌وزیر در امور نخست‌وزیری و جعفر حسان به‌عنوان دیگر معاون نخست‌وزیر در امور اقتصادی تعیین شدند.

 

ارسال نظر